طلسم مساوی‌های دربی شکسته شد/قلعه‌نوعی به درخشان باخت

گردآوری توسط گروه ورزش ممتاز نیوز
طلسم مساوی‌های دربی شکسته شد/قلعه‌نوعی به درخشان باخت

به گزارش سرویس ورزشی سایت خبری ممتازنیوز، دیدار دو تیم استقلال و پرسپولیس با نتیجه ۲ بر یک به سود پرسپولیس به پایان رسید، تا طلسم نتیجه مساوی در این دیدار شکسته شود. 

نیمه اول این دیدار که مانند اکثر دیدارهای دو تیم از نظر فنی در سطح کیفی بالایی نبود با حملات نه‌چندان شدید استقلالی‌ها آغاز شد، در ادامه و با اعتراضات به  داوری‌ از سوی هر دو تیم در برخی صحنه‌ها به درگیری کشیده شد.

اولین خطای این دیدار از سوی رضا نورمحمدی، بازیکن قرمزپوش میدان بر روی تیموریان بازیکن استقلال در دقیقه یک این دیدار رقم خورد و در ادامه هر دو تیم خطاهای متعددی را مرتکب شدند. 

در ادامه احتیاط هر دو تیم در حمله سبب شده بود توپ در میانه میدان در حال گردش باشد و تنها چند موقعیت گل خفیف برای دو تیم ایجاد شد.

در دقایق پایانی نیمه اول شاگردان امیر قلعه‌نوعی نبض بازی را در دست گرفتند و چند حمله برنامه‌ریزی‌شده را روی دروازه پرسپولیس ایجاد کردند. حملات استقلال تا جایی ادامه پیدا کرد که سجاد شهباز زاده روی کرنری که از سمت چپ توسط خسرو حیدری روی دروازه پرسپولیس فرستاده شد، موفق شد پرسپولیس را با شکست راهی رختکن کند.

نیمه دوم در حالی آغاز شد که دو تیم درصدد آرامش دادن به بازی و مدیریت مسابقه بودند. استقلالی‌ها که از نتیجه راضی بودند با احتیاط بیشتری بازی می‌کردند، در آن طرف میدان اما شاگردان حمید درخشان حملاتی را روی دروازه استقلال انجام دادند. آبی‌پوشان هم در صحنه‌های از این نیمه خطراتی را بعضا روی ضدحمله ایجاد می‌کردند.

روند خطای بازیکنان همچنان در نیمه دوم هم ادامه داشت و جهانبازی داور این دیدار کماکان علاقه‌ای به نشان دادن کارت نداشت. تا این‌که در دقیقه ۶۰ به دلیل خطایی که محسن بنگر روی آرش برهانی مرتکب شد، این تیم پرسپولیس بود که در گرفتن کارت از حریف پیش اقتاد.

در ادامه در حالی که پرسپولیس چند خطر پشت سر هم روی دروازه استقلال ایجاد کرد، محمد نوری موفق شد در دقیقه ۷۲ باز هم روی یک ضربه ایستگاهی موفق به گلزنی برای پرسپولیس شد ، تا این دیدار سنتی بار دیگر به تساوی کشیده شود.

عالیشاه و فخرالدینی در دقیقه ۷۷ این دیدار با یکدیگر شدند و این درگیری سبب شد که هر دو بازیکن با کارت زرد یدالله جهانبازی روبرو شوند.

دقیقه ۸۰ این باز هم پرسپولیس بود که به گل رسید و دیدار یک بر صغر باخته را با نتیجه ۲ بر یک به سود خود تغییر داد.امید عالیشاه که پیش از این یک کارت زرد دریافت کرده بود ، به دلیل درآوردن پیراهن خود برای شادی پس از گل با گرفتن دومین کارت زرد ، از زمین اخراج شد.

موقعیت خطرناکی دیگر از سوی استقلال توسط امیرحسین صادقی در دقیقه ۸۵ به تیرک دروازه برخورد کرد و راهی تور نشد. گل استقلال در دقیقه ۸۶ آفساید اعلام شد تا دیدار کماکان به سود پرسپولیس ادامه داشته باشد. 

در ادامه هر دو مربی دست به تعویض زدند. حملات استقلال که در دقایق پایانی شدت گرفته بود، بی‌نتیجه ماند و شاگردان امیر قلعه نوعی که نیمه نخست را به سود خود به پایان رسانده بودند، بازنده دربی ۷۹ لقب گرفتند.

انتهای پیام/

خبرگزاری آنا – ورزشی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.