طنز/تجمع میلیونی، جاسوس MI6 و خانه سینمایی که آزاد شد!

فروردین ۱۴۰۳

طنز و کاریکاتور > طنز – پلمپ یا پلمب خانه سینما؟ مساله این نیست؛ مساله اصلی این است که رسانه​های ما هنوز بلد نیستن درست بنویسند اما هر یک به تنهایی ادعای تکان دادن مملکت را دارند.

از این مساله حاد بگذریم که پلمپ درست است یا پلمب (جناب معین – زبان شناس و نه خواننده – در فرهنگ لغت خود پلمب را توضیح داده​اند) باید تجمع امروز صبح را از طرق مختلف دید؛ برای اینکه بسیار وب گردی نکنید؛ همین جا گزارش رسانه​های مختلف را بخوانید: هرگونه تشابه اسمی در این متن کاملا اتفاقی و عمدی است و البته نظر شخص نویسنده. شبیه​سازی رسانه​ای نزد مخاطب آزاد است.

 

روزنامه صبح اینوری:

فتنه گران سینمای ایران که با استفاده از همه توان تبلیغاتی و پایگاه اینترنتی​ها و روزنامه های زنجیره ای تنها توانسته بودند ۲۰ نفر از پیرمردها و پیرزن های بنده خدا را به هوای مستمری، به زور جلوی خانه سینما بیاورند بعد از برخورد قانونی و قاطع نیروی انتظامی دست از پا درازتر به خانه خود بازگشتند. انتظار این است که نیروی انتظامی با اینگونه تجمعات از پیش هماهنگ شده که نظم و امنیت عمومی را بر هم می زند، برخورد قاطع داشته باشد. همچنین رییس جمهور منتخب بهتر است بسیار زود به قانون تمکین کند و ریشه این بی قانونی ها را قطع کند در غیر اینصورت مردم به شکل خودجوش عمل می​کنند.

روزنامه صبح اونوری:

بزرگترین تجمع خودجوش سینماگران در ۳۰ سال قبل برگزار شد. در این تجمع که غول​های سینما در آن حضور داشتند، همه در سخنانی با تاکید بر بازگشایی خانه سینما از نیروی انتظامی خواستند به وظایف خود به خوبی عمل کند و دست عده​ای کوته فکر را از این خانه کوتاه کند. نیروی انتظامی نیز در پایان این تجمع با تاکید بر اینکه ما هنرمندان را بسیار دوست داریم، قول مساعد داد تا شنبه همه چیز حله!

سایت رها نیوز:

روزه​خواران فتنه گر فریب خورده و بازیگر نقشه های پلید انگلیسی و امریکایی صبح امروز با تجمع غیر قانونی و ایجاد مزاحمت برای مردم شهر و روزه​داران ماه مبارک رمضان بار دیگر چهره قانون شکن خود را به ملت نشان دادند. این جماعت بی هویت منحله که در پی ایجاد فتنه​های تازه می باشند می​دانند که قانون با رفتن مسئولان فعلی، عوض نمی​شود و به زودی از صحنه روزگار محو خواهند شد.

 

سایت آزادی آنلاین:
فک پلمب نزدیک است. یک منبع آگاه به ما گفت: با توجه به تجمع میلیونی سینماگران در برابر خانه سینما توطئه انحلال و توهم خانه شماره دو از اصناف تازهالتاسیس نقش بر آب شده و به زودی خانه به اهالی اصلی خانه تحویل داده می​شود. وی افزود: تجمع امروز صبح اتمام حجت با آنها بود که می​گفتند ما بی شماریم!

خبرگزاری بیق:
در این تجمع غیر قانونی که تعداد تجمع کنندگان که معلوم بود روزه هم نیستند، به زور ۱۷ نفر می شد چند دوربین در حال فیلمبرداری و گرفتن مصاحبه بودند که بدون تردید قرار است خوراک رسانه​های غربی را تامین کند و جای تعجب است که چرا نهادهای امنیتی و نظارتی هیچگونه دخالتی نداشتند. خواست ملت و هنرمندان ملت از قوه قضائیه علاوه بر تودهنی زدن به تجمع کنندگان و ممنوع الکار شدن آنها به مدت ۳ سال، برخورد قاطع با دوربین به دستان فتنه گری است که سابقه شان روشن است و ما می​دانیم از چه کسانی دلارهای چمدانی دریافت می​کنند. این جماعت در پی بازگشایی خانه عنکبوت می باشند نه خانه سینما.

 

خبرگزاری بوق:

در این تجمع پرشور که در فضایی صمیمی و آرام برگزار شد همه سینماگران به اتفاق بر لزوم بازگشایی خانه سینما و حق مسلم خود تاکید کردند. نماینده قوه قضائیه نیز تلفنی قول مساعد بازگشایی و رساندن حق به حقدار را داد. نماینده ناجا نیز قول داد تا فک پلمب و تحویل کلید به عسگرپور از پای ننشیند و فریب رسانه های بنیادگرای فشاری را نخورد. نکته قابل توجه در این تجمع خودجوش حضور و همراهی همسایه​های خانه سینما بود که آنها هم خواستار بازگشایی و تحویل خانه به صاحبخانه بودند و در خصوص هجوم افراطگرایان ابراز نگرانی می​کردند.

سایت افشانیور:
«عین قاف صاد» از جاسوسان فرهنگی ام آی سیکس با حضور در این تجمع خواستار شکستن در شد که با مقاومت بعضی از هنرمندان متعهد روبرو شد. اطلاعات خبرنگار ما حاکی است که بعد از حضور ناجا بسیاری از سینماگران خیابان سمنان را ترک کردند و به خبرنگار ما گفتند: به ما گفتند بیایید سبد کالا می​دیم اومدیم ولی حالا که دیدیم خبری نیست و پلیس اومده، بهتره بریم! همچنین «کاف گاف» یکی از فتنه گران سینمایی دارای پرونده فساد، در این تجمع با زور می​خواست سینماگران را نگه دارد که نشد و سینماگران به او می​گفتند: برو عمو روزی تو خدا جای دیگه بده! اطلاعات خبرنگار ما حاکی است که حدود ۳۲ هزار سینماگر کشور در حال تنظیم بیانیه​ای می باشند و در آن خواستار برخورد با تجمع کنندگان صبح امروز می باشند. همچنین بسیاری از سینماگران کشور در تماس با ما از پشیمانی برای حضور در تجمع صبح خبر دادند و گفتند ما از اونا نیستم که اسنادش موجود است.

برنامه هفت:

مجری: به هر حال امیدوارم مسئولان و سینماگران با هم تفاهم کنند و زودتر جامعه سینمایی ما بتواند راحت​تر افق های دوردست تر را زیباتر از قبل بپیماید و مشکلات این چنینی هرگز پیش نیاید چرا که سینما، سینماست و باید سینما را سینمایی دید و به دست سینما دوستان سپرد و این مسیر بدون همکاری و تفاهم محقق نمی​شود. الان میزبان آقای شمقدری هستیم تا حرف​های ایشون رو بشنویم و یکطرفه به قاضی نرویم.

واکنش​ها به پلمب خانه سینما

احمدی نژاد: کار خوبی نبود، راضی نیستم. کاری هم از دستم بر نمی​آد.

شمقدری: راضی​ام.

محمد غرضی: تا زمانی که دولت از سینما خارج نکشه، کار همینه و اوضاع همینه. صد ساله که همینه!

قالیباف: حاضریم خانه سینما را در شهرداری راه اندازی کنیم بدون پلمب و گاز انبر و…

حداد عادل: من دخالتی نمی​کنم من بیشتر تدبیر می​کنم.

عارف: صد درصد غلط است و من به نشانه اعتراض سکوت می​کنم و پاسخ نمی​دهم اما به خاطر احترام به ملت در صحنه می​مانم.

 

 

 

 

محسن حدادی

۶۰۶۰


RSS
منبع:خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.