طنز:حکم دادگاه کهریزک، آمار روانی‌های کشور

۰۹م اسفند ،

ممتازنیوز:

واقعا خبرها انتشار یافته در کشور ما بدون دست‌کاری در شرایط کنونی، طنز محسوب می گردد اما به هر حال دستکاری خبرها هم بسیار خالی از لطف نیست.

اول

خبرگزاری ها: اولین جلسه دادگاه متهمان کهریزک به ظکل غیرعلنی برگزار شد.

بعد از خبر: با توجه به اینکه سه سال و نیم طول کشیده تا قاضی متخلف تازه به دادگاه فراخوانده شود، پیش بینی می گردد، در سال ۱۳۹۸ این خبر در صفحه اول خبرگزاری ها منتشر شود: 

دویست و سی و هفتمین جلسه دادگاه غیر علنی متهمان پرونده کهریزک سال ۸۸ برگزار شد. در این جلسه شاکیان همچنان شکواییه خود را مطرح کردند. همچنین مقرر شد در صورت صلاحدید جلسات ۲۳۹ به بعد به صورت علنی با حضور محدود خبرنگاران برگزار شود. در این جلسه متهمان برای پانصد و شصت و نهمین بار در جایگاه دفاع از خود قرار گرفتند و دفاعیات خود را مطرح ساختند. این جلسه سه ساعت طول کشید و جلسه بعد نیز ۴۲ روز دیگر برگزار می گردد. یک منبع بسیار بسیار آگاه گفت: پرونده به دمبش(!) رسیده و به زودی حکم صادر می گردد. وی توضیح داد: این حکم بسیار کمتر از زمانی که رسانه ها جوسازی کرده اند، صادر خواهد شد و بعد از مدت تجدیدنظر، ابلاغ می گردد.

دوم

خبرگزاری فارس گزارش داد: طبق آخرین تحقیقات انجام شده در سال ۸۹ و ۹۰ حدود ۲۳٫۶ درصد اشخاص ۱۵ تا ۶۴ سال کشور که ۱۲ میلیون نفر می‌شوند دچار اختلالات روانی می باشند.

بعد از خبر: اولا که این آمار مربوط به دو سال قبل است و باید در اسرع وقت، آمار سال ۹۱ حتما اخذ شود تا بفهمیم ما با کیا شدیم ۷۶ میلیون؟!

ثانیا در آمارگیری تازه صاحبان خودروی پراید، ۲۰۶ و ثبت‌نام کنندگان پیکان به دقت بررسی شوند.

ثالثا: برای جلوگیری از جوسازی رسانه‌های غربی، از قشر آسیب پذیر به هیچوجه آمارگیری انجام نشود؛ با توجه به قیمت مرغ و تخم مرغ و آجیل و نارنگی و موز و پسته و تخمه آفتابگردان و پوشک بچه و اجاره و پراید و ماست دبه ای و سکه و …آمار بسیار بالاتر از حد تصور می‌شود و بی بی سی شیطنت می کند و حیثیت ملی ما را زیر سوال می برد. عدد تقریبی این اشخاص حدود ۳۰ میلیون نفر است.

رابعا: میوه فروش جماعت را از آمارگیری حذف کنید؛ بندگان خدا دائم در طول روز، آمار می‌دهند و دست آخر یا چیزی گیرشان نمی آید یا چیز دیگری می‌فروشند. به طور مثال:

– آقا نارنگی چند؟

– ۴۷۰۰

– بی زحمت نیم کیلو کیوی بدین!

*

– موز چند؟

– ۵۲۰۰

– بسیار خب نیم کیلو هم هویج بدین. پرتقال چند شده؟

– الان یا …الان؟

– اینقدر بازار سرعت نوسانش بالاس؟

– آره بابا. ما لحظه‌ای فقط داریم اتیکت می‌زنیم.

– خب الان.

– الان شد ۴۲۵۰

– بسیار خب هفتصد و پنجاه گرم بادمجون بده به ما بریم خونه شام نداریم.

سوم

خبر: علیرضا قزوه، به عنوان مردمی ترین شاعر ۱۰ سال اخیر معرفی شد.

بعد از خبر: واقعا این خبر نیازی به شرح ندارد اما…شما به این انتخاب و آن رای گیری شک دارین؟ اگر دارین حتما حتما مشکل دارین؟ ما که اصلا شک نداریم تازه ضمن تبریک اعلام می‌کنیم: کی بهتر از شما؟ اصلا شاعر دیگری هست جز شما؟ تازه بدون رای گیری هم همین می‌شد!

چهارم

فارس تیتر زد: لس‌آنجلس تایمز: ۱+۵ در «آلماتی» هویج کوچکی به ایران پیشنهاد داد.

بعد از خبر: لطفا نهادهای مسئول تکلیف ما را روشن کنند. الان باید از لس آنجلس تایمز به خاطر این تیتر تشکر کنیم یا فارس؟ یا از ۱+۵ که هویج پیشنهاد داده است؟ این هویج پیشنهادی «هویج زرد است یا نارنجی»؟ لطفا مشخص کنید ما چی پیشکش بردیم که آنها هویج آنهم از نوع کوچکش را پیشنهاد دادند؟ واکنش ما به این پیشنهاد چه بوده؟(صریح با رسم شکل توضیح دهید) آیا کسی از چماق پیشنهادی و سایز آن خبری دارد؟ الان با توجه به شرایط کنونی، کلا چند چندیم؟ با تلاش دوستان، تصویر هویج پیشنهادی و اندازه اش نیز تهیه و به سمع و نظر شما می رسد، ایناهاش:

پنجم

ایسنا گزارش داد: عضو کمیسیون صنایع مجلس گفته با نهایی شدن دستورالعمل قیمت گذاری تازه خودرو، قیمت مصوب خودروها ۱۰ تا ۲۰ درصد کاهش خواهد یافت و در نهایت قیمت خودرویی مثل پراید ۱۲ الی ۱۳ میلیون خواهد شد.  

 بعد از خبر: آخ آخ…آمار زد بالا. لطفا برگردید به بخش دوم این یادداشت!

منبع:خبرآنلاین


..
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.