طنز/ استخدام شرخر در مخابرات و راه​اندازی پلیس «همراه»

گردآوری شده توسط گروه تفریحات و سرگرمی خبرگزاری ممتازنیوز

طنز و کاریکاتور > طنز – بدهی ۴۵۰ میلیارد تومانی شرکت مخابرات ایران به شرکت زیرساخت سبب شد تا این شرکت فروش پهنای باند به مخابرات را متوقف کنند.

با توحه به رسیدن موج بی‌پولی به پولدارترین و پولسازترین اداره کشور، پیش‌بینی می‌شود در آینده چنین اتفاقاتی رخ دهد.

قبل از بی پولی

قبض​های تلفن دو ماه یکبار همراه با لبخند پیک موتوری، در پاکت​های مقوایی با روبان و در کاغذهای عطری چاپ می​شد و در خانه تحویل صاحب تلفن می​شد. اگر سه دوره قبض را پرداخت نمی​کردید، با شما تماس گرفته می​شد و در درخواستی محترمانه تاخیر در پرداخت گوشزد می​شد و سعی می​شد با لبخند قضیه فیصله یابد و تلفن کسی قطع نشود.

بعد از بی پولی

ماه خرداد

قبض های یکماهه بدون پاکت توسط پیک موتوری تحویل داده می​شود. بدون لبخند.

تیر ماه

قبض​های یکماهه بدون پاکت توسط پیک موتوری داخل خانه و یا دم در انداخته می​شود. روی برگه با حروف درشت نوشته شده: عدم پرداخت قبض مساوی است با قطع تلفن.

مرداد

قبض های یکماهه فقط صادر می​شود و پیک موتوری به سبب افکار نیهیلستی، بازنشستگی زودهنگام بدون سنوات می​گیرد. روی قبض: عدم پرداخت قبض، مساوی است با قطع تلفن. وصل کردن مجدد تلفن ۲ هزار تومان هزینه دارد.

شهریور

قبض​های یکماهه صادر می​شود. با پیامک به شما اطلاع می​دهند، قبض​تان صادر شده، بیاین ببرین. نرفتن برای گرفتن قبض، ۳ هزار تومان جریمه دارد. عدم پرداخت مساوی است با قطع تلفن و وصل کردن مجدد تلفن ۴ هزار تومان می​شود.

مهر 

قبض​ها به صورت دو هفته​ای صادر می​شود. هرکسی برود بگیرد، گرفته وگرنه در اول ماه تلفنش قطع می​شود و برای وصل مجدد ۵ هزار تومان و بابت تنبلی نگرفتن قبض، ۴ هزار تومان جریمه باید بپردازد.

آبان

قبض​ها به صورت هفتگی محاسبه می​شود. قبضی صادر نمی​شود. پیامک قبض هفتگی ارسال و بعد از ۲۴ ساعت، تلفن شما قطع می​شود. هزینه وصل مجدد ۱۰ هزار تومان است. پیامک ارسال قبض نیز خود به خود می‌آید روی قبض!

آذر

پیک موتوری بعد از توبه، مجددا استخدام می​شود تا قبض​های پرداخت نشده را در محل، نقد کند. سروشکل پیک موتوری کمی متفاوت از آن چیزی است که قبلا دیده‌اید.

دیالوگ:

زینگ…

– بفرمایید؟

– پول قبضو میاری دم در یا بیام پولت کنم؟

دی ماه

تعداد پیک موتوری ها ۱۰۰ برابر می​شود. قبض‌ها به صورت روزانه صادر می​شود. پیک​ها هر شب ساعت ۲۱ خود را به منزل صاحب تلفن می​رسانند و پول مکالمه روزانه را از او «اخ» می​کنند! سندیکای پیک‌های وصول قبض تشکیل می‌شود.

بهمن‌ماه

پلیس طی تفاهم نامه​ای با مخابرات، کاربرانی که قبض هشت ساعته روز را با تاخیر پرداخت کنند، متوقف و اعمال قانون می​کند. عدم پرداخت قبض​های اس ام اسی تازه، علاوه بر قطعی تلفن، با جریمه ۸۰ هزار تومانی پلیس مواجه می​شود. پیک موتوری ها هم با یک نیروی پلیس کار خود را ادامه می​دهند. پلیس «همراه» نیز راه اندازی می​شود.

اسفند ماه

مخابرات طی تفاهم‌نامه‌ای با بانک مرکزی، به حساب مشترکان وصل شده و پول هر مکالمه و پیامک را آنی از حساب مشترک کسر می‌کند. در این شیوه هزینه تراکنش نیز از حساب مشتری کسر می‌شود. در صورت نبودن پول در حساب مشتریان، حساب مسدود و پلیس همراه حکم جلب مشترک را صادر می‌کند.

 

 

 

 

محسن حدادی

۶۰۶۰


RSS
منبع:خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.