طنز/ شباهت‌ها و تفاوت‌های سیاست و فوتبال/ داور دقت کن!

گردآوری شده توسط گروه تفریحات و سرگرمی خبرگزاری ممتازنیوز

طنز و کاریکاتور > طنز – شهرام شهیدی در اعتماد نوشت:

یکی از حامیان سیاسی دولت گفته در بازی فوتبال وقتی بازیکنی را مهار کردند باید تعویض صورت گرفته و بازیکن دیگری جایگزین شود بنابراین اگر منتقدان، بازیکنی از تیم دولت را مهار کنند فورا باید بازیکن مهار شده با بازیکنی تازه نفس تعویض شود. اما به نظر من این حرف دارای شبهاتی است:

۱- معمولا منتقدان دولت بازیکن حریف را مهار نمی‌کنند. یا مصدومش می‌کنند یا کاری می‌کنند اخراج شود. اگر اخراج شد که دیگر تعویضی هم در کار نیست !

۲- در بازی فوتبال دو تیم با ۱۱ نفر مقابل هم بازی می‌کنند و شرایط برابر است اما در بازی سیاست تعداد حریفانت معلوم نیست. چه بسا با احتساب نیروهای پشت پرده تعداد حریف چند برابر باشد.

۳- در فوتبال اگر کسی گل به خودی بزند فاتحه‌اش خوانده است. در سیاست هر کس تا مدت‌ها مجاز است گل به خودی بزند و کسی نمی‌پرسد خرت به چند من؟

۴- در فوتبال داور بی‌طرف است. در سیاست هم باید بگوییم داور دقت کن !

۵- در فوتبال بازی بدون توپ و حفظ توپ و موقعیت بسیار مهم است. در سیاست توپ را باید با اولین ضربه شوت کرد تو زمین حریف. البته در سیاست هم مثل فوتبال حفظ موقعیت بسیار اهمیت دارد.

۶- فوتبالیست جماعت سن بازنشستگی دارد. سیاستمدار جماعت قصدش را هم ندارد.

۷- در فوتبال تماشاگرها در سرنوشت بازی تاثیرگذارند. در فوتبال فقط موقع خرید بلیت تاثیرگذارند. بعد باید بنشینند از تلویزیون بازی را تماشا کنند.

۸- در فوتبال بازیکنی که خطا کند اخراج می‌شود. در سیاست کسی که خطا کند یا مقامش می‌رود بالاتر یا از این سازمان به آن سازمان منتقل می‌شود.

۹- در فوتبال ساق بازیکن مصدوم می‌شود در سیاست یا زبان سرخش مهار می‌شود یا سر سبزش مصدوم

۱۰- در فوتبال مربی و بازیکن یک تیم برای مربیان حریف گل می‌برند. در سیاست برگ احضاریه.

۱۱- در فوتبال وزارت ورزش سیاهه دریافتی و پرداختی یک تیم را منتشر می‌کند در سیاست مسوول مربوطه فهرست را می‌گذارد در جیبش و می‌گوید بگم بگم؟

۱۲- در فوتبال مربی‌ای که شکست بخورد و در ارائه بازی خوب موفق نباشد برکنار می‌کنند اما در سیاست کی می‌تواند به سیاستمدار شکست‌‌خورده بگوید شما امورات را واگذار کن ؟

۱۳- در فوتبال مردم می‌توانند با شعار خواستار برکناری مربی شوند در سیاست اما سیاستمداران با شعار مردم را می‌گذارند سر کار !

ممکن است بگویید این همه اختلاف گفتی معنی‌اش این است که هیچ شباهتی وجود ندارد؟ می‌گویم چرا وجود ندارد ؟

۱- در هر دو شوت وجود دارد !

۲- در هر دو بسیار‌ها در موقعیت آفساید قرار دارند.

۳- در هر دو فرد خطاکار محروم می‌شود.

۴- در هر دو پاسکاری جزو اصول اولیه بازی است.

۵- در هر دو اشتباهات داوری جز و بازی محسوب می‌شود.

۶- در هر دو یارکشی خوب یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت است.

۷- در هر دو غش وجود دارد.

 


RSS
منبع:خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.