طنز/ وقتی ضرغامی با ماچ اوضاع را آرام می​کند!

۱۶اردیبهشت،

ایسنا از این نشست گزارش مفصلی منتشرکرده که بخش هایی از آن را در ادامه می خوانید:

پرسش‌های دانشجویان در مقاطعی به قول ضرغامی به حاشیه کشیده شد و رییس سازمان صداوسیما به آنان یادآور شد که برای پاسخگویی به پرسش‌های علمی به دانشگاه آمده است.
سوال علمی: آقای ضرغامی میزان غلظت آلاینده های هوا در چه شرایطی به مرز هشدا می رسد و آیا رسانه ملی در تولید آلاینده های صوتی و تصویری در کشور سهیم است یا خیر؟
سوال علمی دیگر: تاثیر خنده بر تحمل درد و رنج حاصل از گرانی ها چقدر است؟ بیست و سی چقدر در این مهم سهم به سزا داشته است؟
سوال علمی: تورم سال ۹۱ چند درصد بوده و رسانه ملی در مهار این تورم چه نقشی ایفا کرده است؟
سوال علمی دیگر: دو ویژگی اندروید ۴٫۳ کمپانی اچ تی سی را با رسم شکل شرح دهید.
سوال علمی دیگر: مهندس چرا بنزین تموم شد؟ 
 

ضرغامی گفت: این‌طور نیست که اگر کسی ماهواره داشت، ۱۰۰ درصد شبکه‌های ماهواره‌ای را می‌بیند. نظرسنجی ما از مخاطبان نشان می‌دهد که ۹۵ درصد از مردم، تلویزیون جمهوری اسلامی ایران را تماشا می‌کنند.
ای بابا، یعنی این عملیات های پلیسی و جمع آوری و پرتاب از ارتفاع و خم کردن و …برای ۵ درصد است؟ این همه نشست و همایش و آسیب شناسی برنامه های ماهواره ای …۵درصد مردم که دیگر این کارها را ندارد.
به نظر شما به غیر از این ۵ درصد باقی مردم برای چه ماهواره دارند؟
الف) تخریب وجهه رسانه ملی
ب) تخریب نظام
ج) تزئین پشت بام
د) چشم و هم چشمی با دختر خاله اعظم و پسر عمه اقدس
ه) قرار گرفتن در لیست ۵درصدی نظرسنجی رسانه ملی
سوال علمی: لطفا روشن کنید اگر کسی ماهواره داشت، چند درصد شبکه های ماهواره ای را می بیند؟
سوال علمی: آیا امکان انتشار یافتن این نظرسنجی دقیق برای کوبیدن مشت محکم به دهان شبکه های ماهواره ای وجود دارد؟

او با اشاره به نظرسنجی موسسه گالوپ، اعلام کرد: ۸۲ درصد از مردم کشورمان خبرها خود را از طریق صدا و سیما پیگیری می‌کنند و حدود ۳۰ درصد از مردم نیز از شبکه‌های ماهواره‌یی پیگیر خبرها می باشند. به جهت این‌ که بیشتر شهرستان‌ها تحت پوشش سیگنالی نیستند، این امر از این مساله نشأت می‌گیرد. برای برطرف کردن این مساله نیاز به بودجه‌ بالایی داریم.

سوال علمی: عدد ۸۲ با ۳۰ می گردد چند درصد؟ کلا عدد ۱۰۰ برای شما چه معنایی دارد؟
سوال علمی: یعنی ۳۰ درصد از ۵ درصدی تماشاگر ماهواره در کشور ما در شهرستان های دور دست می باشند که سیگنال جمهوری اسلامی ندارند ولی آنتن ماهواره دارند؟
سوال علمی: چرا شهرستانی های بدون سیگنال، دنبال خبرگیری از شبکه های ماهواره ای می باشند؟
سوال علمی: آیا سایر نظرسنجی های موسسه گالوپ را هم قبول دارید یا باقی آنها با سمت و سوهای سیاسی تهیه و تدوین می شوند؟
سوال علمی: ۹۵ درصد مردم تلویزیون کشورمان را می بینند ولی ۳۰ درصد از مردم خبرها خود را از ماهواره دریافت می کنند، این چه صحبت چه تعریف؟! چطور امکانش پذیر می شه!
سوال علمی: اگر بودجه بسیار را به شما بدهند داستان آن ۳۰ درصد حل می گردد و آنها دیگر خبرها را از بیست و سی تماشا می کنند؟
 

پرسش‌های دانشجویان از رییس سازمان صداوسیما برای لحظاتی به نزاع لفظی بین خودشان انجامید. ضرغامی همچنین برای لحظاتی با بوسیدن روی یکی از دانشجویان پسر سعی در آرام کردن اوضاع داشت. او این اتفاقات را به دعاوی اخیر مجلس و دولت ارتباط داد و خطاب به دانشجویانی که پرسیده بودند چرا تلویزیون نشست پر التهاب دولت و مجلس در سال قبل را پخش نکرد؟ گفت: آیا شما دوست داشتید، دعوای شما رسانه‌یی می‌شد؟
– ضمن تشکر از ایسنا برای شفاف سازی در خصوص بوسیدن روی یکی از دانشجویان پسر، سوال علمی ما از مهندس ضرغامی این است که مقایسه دعوای دو دانشجو و نزاع میان دو رییس قوه کشور، چقدر علمی است؟
– آیا می توان با بوسیدن روی یکی از روسای قوا، نزاع را حل کرد؟ لطفا شما روشن کنید که روی کدام رییس قوه را می بوسید تا اوضاع آرام شود. اگر بوسیدن روی به طور مثال رییس جمهور، اوضاع را آرام می کند، بوسیدن کجای رییس جمهور می تواند گرانی ها را از بین ببرد و یا کاهش دهد؟ به نمایندگی از ملت ایران خواهشمندم شما در اسرع وقت اقدام فرمایید.
– لطفا بفرمایید با این استدلال قوی، تا کنون و در دوره خدمت، ملت را از تماشای چه چیزهایی نجات(!) دادید؟
 

استقبال شدید از سخنرانی مهندس ضرغامی
 

 *
وقتی نمی شود اوضاع را ارام کرد!

محسن حدادی

۶۰۶۰
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.