طنز/ چگونه فرهاد دانشجو شیش تایی شد!

گردآوری شده توسط گروه تفریحات و سرگرمی خبرگزاری ممتازنیوز

طنز و کاریکاتور > طنز – جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد و انتخاب سرپرست تازه این دانشگاه که یک پروسه معمولی و روند قابل پیش‌بینی داشت، بازتاب​های متفاوتی را در بعضی رسانه​ها داشت.

روزنامه این‌وری:

کودتای شبانه با بوی فتنه

هیئت امنای دانشگاه آزاد بعد از انتخاب میلیمتری روحانی به عنوان رییس جمهور و لطف شورای نگهبان به او که هم او را رد صلاحیت نکرد و هم اینکه انتخابات را به مرحله دوم نبرد، با احساس پیروزی در فضای سیاسی که طبق اسناد غیر قابل انکار، یک توهم سیاسی است و همه می دانند که اصولگرایان در انتخابات پیروز شدند، چهارشنبه شب در فضایی سیاسی که بوی فتنه هم می​داد، رییس دانشگاه آزاد را عزل کرد. اطلاعات خبرنگار ما حاکی است که این اتفاق در آستانه آغاز سال تحصیلی و دریافت میلیاردی پول شهریه، یک حرکت بودار و از پیش طراحی شده و کاملا حزبی بوده و شخص جایگزین نیز اگرچه از عناصر فعال حوالی فتنه محسوب می​شود که امیدواریم شورای عالی انقلاب فرهنگی او را رد کند که باید رد کند، اما اگر رد هم نکند و او رییس دانشگاه آزاد شود باید از الان گفت که او هم اصولگراست و بازهم اصولگرایان پیروز شدند. اما فرهاد دانشجو که از اصولگرایان متعهد بود در طول دوران کوتاه خدمتش، خدمات ارزنده ای به دانشجویان داشت به طوری که بسیاری از مردم در تماس با روزنامه ما ضمن گریه و زاری عنوان کردند: خدا ازشون نگذره که عوضش کردند!

اما در جلسه پریشب چه گذشت و اشخاص حاضر در جلسه چطور به برکناری دانشجو رای دادند؟ یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار ما از آن عصر شوم و جلسه کودتاگونه گفت: همه چیز از قبل مشخص شده بود. وقتی قرار شد دربارهٔ عزل دانشجو رای گیری شود، هاشمی سرفه کرد. سیدحسن نیز سرش را تکان داد و با اشاره به دم در گفت: علی!

بعد قرار شد رای گیری انجام شود. این در حالی بود که خارج جلسه خاتمی در حال راه رفتن بود و بسیار مضطرب بود ببیند بالاخره چی می گردد؟ او البته نیم ساعت قبلش، اینترنتی با سوروس گپ زده بود ولی کسی از این ماجرا خبر نداشت. بالاخره رای گیری آغاز شد. اشخاص طوری نشسته بودند که معلوم بود داستان از چه قرار است. رای گیری صوری و زوری برگزار شد و دانشجو یکهو عزل شد. این منبع آگاه افزود: این برکناری یک اقدام هماهنگ شده بود که بسیار هماهنگ بود و اصلا بر اساس رای گیری آزاد و دموکراسی نبود بلکه در فشار اصلاح طلبان شکست خورده در انتخابات یازدهم و شورای شهر تهران انجام شد.

به گزارش خبرنگار ما، خارج اتاق رای گیری بیش از صدها دانشجو در حمایت از ریاست دانشجو حاضر شده بودند که بعد از اعلام رای گیری، بدون اینکه سطلی آتش بزنند در یک راهپیمایی آرام برگشتند خانه هاشان و اعلام کردند که عزل دانشجو را به شکل قانونی پیگیری می کنیم. همچنین ۳۸۰۰ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد با ارسال نمابری به ما خواستار بازگشت فرهاد دانشجو شدند و انتخاب رییس تازه را یک اقدام نابخردانه و سیاسی تلقی کردند. شنیده های خبرنگار ما حاکی است شورای عالی انقلاب فرهنگی عمرا به رییس تازه رای نمی دهد اما لابی های گسترده اصلاح طلبان شکست خورده از همان پریشب آغاز شده است.

****
**** 

روزنامه اون وری:

خداحافظی مستاجر اجباری

بالاخره ۱۸ ماه طول کشید تا مستاجر اجباری دانشگاه آزاد که برادر وزیر علوم دولت قبل بود  از پشت این صندلی برداشته شود و دانشگاه آزاد یک نفس راحت بکشد. جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد در فضایی آرام و صمیمی و سرشار از مباحث علمی و دموکراسی برگزار شد و در پایان جلسه و بعد از یک رای گیری شفاف، فرهاد دانشجو شیش تایی شد و در کمتر از جیک ثانیه کلید دانشگاه آزاد را برگرداند به صاحب اصلی اش. او در طول دوران مسئولیتش انتقاد همه را برانگیخته بود و همه امور را به حال تعلیق درآورده بود. در دوره ریاست او حتی غذای دانشگاه نیز بد مزه شده بود. یکی از انتقادهای جدی که به رییس معزول وارد بود، این بود که «چطور یک دانشجو می تواند رییس دانشگاه شود؟ او باید برود درسش را تمام کند.» حالا و در پس چندین ماه انتقاد عمومی و خصوصی به مدیریت دانشجو، با قدرت گرفتن دوباره آیت الله هاشمی، بازی های سیاسی دولت دهم به پایان رسید و کار به کاردان برگشت. 

فرهاد دانشجو در این جلسه با اشاره به اینکه بعد از انتخابات خودم می خواستم برم ولی تاکسی نبود، تصریح کرد: من از اول هم اشتباهی بودم. به من گفتن برو جلو ما داریمت ولی…وی در حالی که بغض کرده بود، کلید دانشگاه را به هاشمی داد و گفت: یه دستمال کاغذی به من بده!

بنابراین گزارش، برکناری دانشجو موجی از شادی در میان مردم ایجاد کرد به طوری که در بعضی خیابان​های پایتخت چهارشنبه شب تا صبح به پایکوبی پرداختند. به گزارش خبرنگار ما، همچنین از لحضه عزل دانشجو تا لحظه تنظیم خبر، جشن های خودجوش دانشجویی در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد برپا شده و بیش از ۴۰۶ هزار نامه سپاس به دفتر رییس دانشگاه آزاد رسیده است. همچنین کاترین اشتون در نامه​ای به هاشمی رفسنجانی تعویض رییس دانشگاه آزاد را در پیشبرد مذاکرات پیش روی ۱+۵ موثر دانسته و این تغییر را در موضع گیری اتحادیه اروپا در خصوص تعلیق و تحریم بسیار راهگشا عنوان کرد. 

 

 

 

 

 

محسن حدادی

۶۰۶۰


RSS
منبع:خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.