طنین سخن ابرمرد تاریخ در خبرگزاری انگلیسی/ عکس

http://www.jamnews.ir/Images/News/Smal_Pic/26-4-1391/IMAGE634780598281675707.jpg

خبرگزاری رویترز (Reuters)، دوشنبه ۲۶ تیر (July.16) به بررسی شکست آمریکا در مقابل سیاست های نفتی جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

 
 
 

این خبرگزاری انگلیسی با ابراز تعجب از «ناتوانی آمریکا در برابر ایران»، تصریح کرد: قیمت نفت خام برنت در آمریکا همچنان بالای ۱۰۲ دلار در هر بشکه است. تهدیدهای ایران برای بستن تنگه هرمز یعنی محلی که چهل درصد نفت جهان از آن جا عبور می کند، باعث افزایش قیمت طلای سیاه شده است.

بر اساس گزارش جام نیوز انگلیسی، رویترز با بیان اینکه «تهران برنامه ای برای افزایش حضور نظامیان خود در تنگه هرمز طراحی کرده است» افزود: اکنون نگرانی ها در مورد بسته شدن تنگه هرمز افزایش یافته و تامین منابع نفتی جهان با خطر جدی روبروست.

در ادامه این گزارش با ابراز نگرانی از تشدید فشار بر مصرف کنندگان آمریکایی آمده است: افزایش افسارگسیخته قیمت نفت، موجب افزایش قیمت بنزین در آمریکا می شود.

قیمت نفت خام برنت در لندن نیز با ۴۸ سنت افزایش به ۱۰۱٫۰۷ دلار در هر بشکه رسیده است.

آغاز تحریم های نفتی اتحادیه اروپا علیه ایران، از یازده تیرماه (یکم ژوئیه) سال جاری که با تلاش گسترده آمریکا به تحقق پیوست، نه تنها نتیجه دلخواه غرب (فلج کردن اقتصاد ایران) را به همراه نداشته بلکه به افزایش قیمت نفت و تشدید بحران اقتصادی اروپا و آمریکا نیز انجامیده است.

این در حالی است که اخبار خبرگزاری های بین المللی نشان می دهند، جمهوری اسلامی ایران از راه های مختلف به دور زدن تحریم ها و فروش نفت خود در بازارهای جهانی مشغول است.

گزارش هایی از این دست که این روزها به وفور در رسانه های غربی به چشم می خورند، تداعی کننده این جمله معروف و پر رمز و راز امام راحل (ره) است که: «آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند»

http://news.jamnews.ir/Images/News/Editor/image/bbn(315).jpg


کپی برداری از مطالب به شرط ذکر منبع مجاز است


برچسب ها : آمریکا, امام, امریکا هیچ قلطی نمیتواند بکند, اوباما, ایران, بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران, بنیانگذار, ره, رهبر, رهبر انقلاب اسلامی ایران



پورتال تفریحی،خبری ایرانیان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.