“طهمورث” موفق در ایفای نقش های منفی

۱فروردین ۱۳،

“سیاوش طهمورث” بازیگر سینما، تئاتر، تلویزیون و کارگردان تئاتر با سابقه ای ۴۰ ساله، در ایفاگری نقش های منفی بسیار موفق است.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران ، “سیاوش طهمورث” که نام اصلی او حسن طهمورث نیا است بازیگر تئاتر، سینما، تلویزیون در سال ۱۳۲۵ و در شهر تهران به دنیا آمد، وی فعالیت در تئاتر را با فارغ التحصیلی در سال ۱۳۵۰ آغاز کرد.
وی در رشته های هنرهای دراماتیک تحصیل کرد و آغاز فعالیت سینمایی اش به عنوان بازیگر از سال ۱۳۶۳ بود.
از فیلم هایی که او به عنوان بازیگر در آن ها حضور داشته می توان به “این ترانه عاشقانه نیست” به کارگردانی رحمان رضایی در سال ۸۴، “رستگاری در هشت و بیست دقیقه” به کارگردانی سیروس الوند در سال ۸۳، “فراری” به کارگردانی رضا جعفری در سال ۸۱، “مسافر ری” به کارگردانی داود میرباقری در سال ۷۹، “چشمهایش” به کارگردانی فرامرز قریبیان در سال ۷۸، “اجاره نشین ها” به کارگردانی داریوش مهرجویی در سال ۶۵، “تشکیلات” به کارگردانی منوچهر وحیدی در سال ۶۵، “کنار برکه ها” به کارگردانی یدالله نوعصری در سال ۶۵، “آن سفر کرده” به کارگردانی “احمد نیک آذر” در سال ۶۲ اشاره کرد.
همچنین وی در فیلم هایی چون “کیمیا و خاک” در سال ۸۷، “تسویه حساب” در سال ۸۶، “راه طی شده” در سال ۸۴، و “خانه ای در شن” در سال ۸۲ نیز ایفای نقش کرده است.
“سیاوش طهمورث”، همان طور که بسیاری از مخاطبان سینما، تئاتر و تلویزیون نیز همین عقیده را دارند بیشتر ایفاگر نقش های منفی است و شاید به نوعی این گونه نقش های بیشتر به او می خورد.
اما بازی او را در نقش هایی مثبت نیز دیده ایم که خوب از پس آن ها برآمده اما در ایفای نقش های منفی بهتر و جذاب تر ظاهر می شود.
هیچ گاه نمی توانیم بازی دیدنی و ماندگار او را در سریال زیر تیغ اثر محمدرضا هنرمند فراموش کنیم که آن نیز یکی از همان نقش های منفی است.
طهمورث در عرصه تئاتر نیز فعالیت های زیادی داشته که از آن ها می توان به کارگردانی آثار “پنهان” و “اینک یحیی” ، “رویاهای رام نشده”، “سوگ سیاوش”، “معرکه در معرکه” و “بعضی وقتا خوب که آدم چشماشو ببنده” اشاره کرد که نمایش آخری را که از آن نام بردیم، آخرین و جدیدترین اثری است که به کارگردانی او به صحنه رفته است./ص


گزارش از :مهدیس مستعد


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.