طوفان سندی درامریکا/لغو۱۱۰۰۰پرواز،۲۰میلیارددلارخسارت

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از واحد مرکزی خبر در تاریخ دوشنبه ۸ آبان ۹۱،

به گزارش تفسیری خبرگزاری فرانسه از نیویورک،بیش از یازده هزار پرواز در امریکا لغو شده است و احتمال می رود شمار پروازهای لغو شده باز هم افزایش یابد.

خدمات مترو، اتوبوسرانی و راه آهن نیز در ایالت های نیویورک،‌ فیلادلفیا و واشنگتن متوقف شده است.

شرکت های هواپیمایی اعلام نموده اند ممکن است این وضعیت تا چند روز ادامه داشته باشد.
 روز یکشنبه نیز حدود یکهزار و سیصد پرواز در امریکا لغو شد.
یک شهروند امریکایی iبه خبرگزاری فرانسه گفت بعد از لغو پرواز نیویورک iبه شیکاگو مجبور شده است فاصله یکهزار و سیصد کیلومتری این دو شهر را با خودرو طی کند.

طوفان سندی ده تا بیست میلیارد دلار خسارت ایجاد خواهد نمود
یک شرکت تخصصی در زمینه خطرات ناشی از بحران در آمریکا اعلام نمود طوفان سندی که روز دوشنبه iبه سواحل شمال شرق آمریکا نزدیک شد ممکن است بین ده تا بیست میلیارد دلار خسارت در این کشور ایجاد کند.
این شرکت متخصص در زمینه مدیرت بحران در بیانیه ای تصریح نمود :«سندی طوفان بزرگی است که بر زندگی حدود بیست درصد مردم آمریکا اثرگذار است. ضررهای اقتصادی ناشی از این طوفان ده تا بیست میلیارد دلار برآورد می شود. همچنین خسارت ناشی از این طوفان برای شرکت های بیمه نیز پنج تا ده میلیارد دلار پیش بینی می شود.»
به گزارش تفسیری خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، این موسسه همچنین یادآور شد طوفان ایرن در سال دو هزار و یازده، ده میلیارد دلار و طوفان ایک در سال دو هزار و هشت ، بیست میلیارد دلار خسارت iبه اقتصاد آمریکا وارد نمودند.
همچنین طوفان کاترینا که در سال دو هزار و پنج در منطقه نیواورلئان روی داد بین چهل تا شصت و شش میلیارد دلار خسارت iبه شرکت های بیمه وارد نمود.
در آستانه طوفان سندی ، فعالیت اقتصادی در سواحل شرقی آمریکا iبه حالت نیمه تعطیل درآمده است. بورس وال استریت برای اولین بار از یازدهم سپتامبر دو هزار و یازده  فعالیت خود را متوقف نموده و حدود یازده هزار پرواز در منطقه لغو شده است.

طوفان سندی برخی نیروگاه های اتمی آمریکا را تعطیل نمود

طوفان سندی برخی نیروگاههای اتمی آمریکا را در ایالت های مریلند و پنسیلوانیا مجبور iبه تعطیلی نمود.
به گزارش تفسیری واحد مرکزی خبر از نیویورک، مرکز ملی طوفان آمریکا، سرعت طوفان سندی را از ۱۲۰ تا ۱۵۳ کیلومتر در ساعت اعلام نموده است.
کاخ سفید اعلام نمود: اوباما با امضای بیانیه ای، در واشنگتن پایتخت، ماساچوست، نیوجرسی، نیویورک، کاناتیکت، پنسیلوانیا، مریلند و رودآیلند، وضع اضطراری اعلام نمود.
در بیانیه رئیس جمهور آمریکا iبه اعطای کمک های فدرال برای ترمیم آسیب های طوفان سندی در این ایالات تاکید شده است.
اقدامی که می تواند تاثیرات انتخاباتی موثری هم برای اوباما در انتخابات هفته آینده iبه همراه آورد.
علاوه بر لغو بیش از ده هزار پرواز داخلی و خارجی در شرق و شمال شرق آمریکا، شبکه حمل و نقل بسیاری شهرها و پل ها و تونل ها در ساحل شرقی آمریکا بسته شده اند.
بیش از چهارده هزار خانوار در ایالت های کارولینای شمالی و مین از آخرین ساعات یکشنبه شب در خاموشی iبه سر می برند.
وزارت دفاع امریکا نیز شماری از نیروهای خود را برای عملیات اضطراری جستجو و نجات iبه نواحی شرقی آمریکا اعزام نموده است.
در ویرجینیا، بارش شدید یکشنبه شب، iبه جاری شدن سیل و آبگرفتگی معابر منجر و امکان تردد برای وسایل نقلیه غیرممکن شد.
طوفان سندی از ساعت پنج بعدازظهر دوشنبه iبه وقت محلی، نیویورک پایتخت اقتصادی و بزرگترین شهر آمریکا را نیز در می نوردد.
در حال حاضر در برخی مناطق لانگ آیلند نیویورک سیل جاری شده است.
شهردار نیویورک همچنین اعلام نمود مدارس این ایالت در روز سه شنبه نیز تعطیل خواهد بود.
مرکز تحلیل اقتصادی «کورلاجیک» در کالیفرنیا پیش بینی نمود: بیش از دویست و هشتاد و چهار هزار واحد مسکونی iبه ارزش هشتاد و هشت میلیارد دلار، در معرض خطر نابودی کامل و یا خسارت شدید قرار دارند.
بازار بورس اروپا نیز در پی نگرانی ها از وضع بازار بورس آمریکا افت نموده و ارزش طلا و نقره نیز کاهش یافته است.
اقتصاددانان همچنین اعلام نموده اند طوفان سندی می تواند iبه اقتصاد آمریکا در سه ماهه چهارم سال میلادی جاری خسارات بسیاری وارد کند.
مارک وینتر، اقتصاددان ارشد امنیت اعتباری در ولزفارگو در این باره گفت: همین که بسیاری از کسب و کارها iبه دلیل طوفان سندی تعطیل شده اند، بزرگترین تاثیر را iبه اقتصاد آمریکا وارد می کند و این غیر از خساراتی است که خود طوفان سندی iبه ساختمان ها و اماکن وارد می کند.
وی این خسارات را بیش از پانزده میلیارد دلار برآورد نمود.

سرعت طوفان سندی در شمال شرقی امریکا افزایش یافت
منابع رسمی امریکا از تشدید طوفان سندی با رسیدن iبه سواحل شمال شرقی این کشور خبر دادند.
مرکز ملی طوفانهای امریکا روز دوشنبه اعلام نمود طوفان سندی که روز دوشنبه iبه سواحل شمال شرقی امریکا رسیده است، تشدید یافته و سرعت آن iبه صد و پنجاه کیلومتر در ساعت رسید.
به گزارش تفسیری خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، مرکز ملی طوفانهای امریکا، که مقر آن در شهر میامی، واقع در ایالت فلوریدا – در جنوب شرقی امریکا –  واقع است، ساعت یازده iبه وقت محلی، پانزده iبه وقت گرینوویچ، تازه ترین بولتن خبری خود را منتشر نمود.
بر اساس این گزارش تفسیری، کاهش فشار هوای ناشی از طوفان سندی در سیصد و سی کیلومتری آتلانتیک سیتی، در ایالت نیوجرسی و چهارصد و پانزده کیلومتری نیویورک ثبت شده است.


IRIBNews RSS MoreNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.