طوفان ‌چینی ایران را فرا گرفته است‌

۰۵اردیبهشت،

محسن رضایی بعد از ظهر امروز در سخنرانی در دانشگاه اصفهان با بیان اینکه هر ملتی دو بال برای پرواز دارد، اظهار کرد: سیاست، حکومت، زندگی و جامعه به عنوان بال های هر ملتی است.
 
وی با اشاره به اینکه بعضی از کشور ها مانند ایران پیش از انقلاب هر دو بال آنها ضعیف بود ، اضافه کرد: بعضی از کشور ها نیز مانند آمریکا هر دو بال آنها قوی است .
 
کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه کشور ایران طی ۳۰ سال قبل بال امنیت و دفاع خود را به صورت ویژه قوی کرده است، تصریح کرد: اما بال زندگی و اقتصاد ایران عقب مانده است.
 
وی با بیان اینکه اقدامات بسیاری در سطح کشور در حوزه امنیت، سیاست و دفاع صورت گرفته است، ادامه داد: به دنبال این موضوع بعضی از کشور های دنیا در حوزه امنیت و سیاست به ایران تکیه زده اند، اما هیچ یک از کشور ها در بعد اقتصاد و زندگی به ایران تکیه نزده اند.
 
رضایی با اشاره به اینکه هیچ یک از کشور های دنیا حاضر نیستند در بعد اقتصاد و زندگی به ایران تکیه کنند، تاکید کرد: اقتصاد ایران یک سیستم بدون ترمز بوده و اگر چه اقتصاد و زندگی ایران اصلاح شده، اما هیچ تحول و انقلابی در اقتصاد ایران رخ نداده است.
 
وی با تاکید بر اینکه طی ۱۰۰ سال قبل اقدامات زیر بنایی بسیاری در سطح کشور انجام شده اما باید مشخص شود که این اقدامات زیر بنایی به چه میزان زندگی مردم را تغییر داده است، افزود: در حال حاضر دو سفره حکومتی و مردمی در سطح کشور ایجاد شده است.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اصلاحات و فساد هایی در سطح کشور ایجاد شده، اما مردم باید بدانند که میزان اصلاحات صورت گرفته در کشور بیش از فساد ها بوده است، گفت: در حال حاضر دوران شعار و وعده دادن در سطح کشور پایان یافته و وقت دولت تمام شده است و به دقیقه ۹۰ رسیده ایم.
 
وی با اشاره به اینکه ایران مشکلات بسیاری در حوزه اقتصاد دارد، اظهار کرد: در قبل یک نوع عقب ماندگی در کشور وجود داشته و در حال حاضر یک مشکل دیگر به نام تحریم ها در کشور ایجاد شده است که عقب ماندگی و تحریم ها از دلایل اصلی مشکلات اقتصادی در کشور به شمار می رود.
 
رضایی با تاکید بر اینکه همچنین سوء مدیریت و طوفان بزرگ چینی از دیگر مشکلات اقتصادی ایجاد شده در کشور است، ادامه داد: این دو عامل در کنار تحریم ها و عقب ماندگی اوضاع اقتصادی کشور را بد تر کرده است.
 
وی با انتقاد از افزایش بیکاری تصریح کرد: ایران برای برطرف شدن مشکلات اقتصادی به یک نسخه کارشناسی شده نیاز دارد.
 
این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه اقتصاد ایران به جای شعار و عمل به نسخه نویسی نیاز دارد، اضافه کرد: باید یک تصمیم جدی برای ساماندهی وضعیت اقتصادی ایران اتخاذ شود.
 
وی با تاکید بر اینکه طی سال های آتی نه تنها مشکلات و تحریم های اقتصادی را خنثی می کنیم بلکه اقتصاد ایران را به یک اقتصاد شکوفا در منطقه تبدیل می کنیم.


– برگزیده
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.