طولانی‌ترین نامه جهان به آب انداخته شد

۳۱فروردین۱۳، فاوانیوز : یک کمپانی تولیدکننده نوشیدنی در نروژ اخیراً ماکت بلند هشت متری یک بطری نوشابه که مجهز به پنل‌های خورشیدی، دوربین و فناوری رهگیری است را به اقیانوس انداخته است.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا ، این بطری ۲٫۵ متر قطر و دو هزار و ۵۰۰ کیلوگرم وزن دارد و حتی به عنوان یک قایق نیز ثبت شده است.

کمپانی سولو سیستم طراحی‌شده را در ساحل تنه‌رایف در جزایر قناری به آب انداخت و آن را در چنگ امواج رها کرد.

در داخل این بطری یک کیس سولو و نامه‌ای به مساحت ۱۲ متر مربع موجود است.

در این نامه که به زبان‌های مختلف نوشته شده، اعلام شده که به هر کس که این بطری غول‌پیکر را بیابد، جوایزی تعلق می‌گیرد.

کمپانی مزبور همچنین وب‌سایتی را طراحی کرده که کاربران می‌توانند حدسشان را در خصوص این که بطری سرانجام کجا به گل خواهد نشست، به آن پست کنند.

این بطری که حامل طولانی‌ترین نامه جهان است، مجهز به چراغ‌های ناوبری، یک سیستم شناسایی خودکار، یک رفلکتور رادار و فناوری رهگیری جی پی اس است که نیروی تمامی این ابزار از طریق پنل‌های خورشیدی واقع در بخش فوقانی بطری تامین می‌شود.

این بطری همچنین دارای دوربینی است که طوری برنامه‌ریزی شده تا هر هشت ساعت یک پانارومای ۳۶۰ درجه‌ای ارائه می‌دهد و دارای دهانک‌هایی است که لنزها را با آب تازه موجود در داخل تانک آنبورد، تمیز می‌کند.

سولو قادر به رهگیری این بطری است و اعلام کرده که در صورت نزدیک‌شدن به خطوط ساحلی که توقف کشتی‌های بدون سرنشین در آن‌ها ممنوع است، آن را یدک خواهد کشید.
فاوا نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.