طولانی بودن زمان اعطای تسهیلات، تولیدکنندگان را سرگردان می‌کند

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

طولانی بودن زمان ارزیابی طرح‌های اقتصادی و صنعتی در بانک‌ها به منظور اعطای تسهیلات،‌ یکی از مشکلات توسعه واحدهای صنعتی- اقتصادی در کشور است.

رضا ذهتاب کارشناس صنعتی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: زمان یکی از مؤلفه‌های مهم در کار صنعتی و تولیدی است , موردی که از سوی بانک‌ها چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

وی افزود: وقتی به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات مراجعه می‌کنیم برای ارزیابی طرح‌های تولیدی- صنعتی به قدری وقت‌کشی می‌کنند که عملا فرد متقاضی را پشیمان می‌کنند.

این کارشناس صنعتی با اشاره به اینکه یکی از دلایل طولانی بودن زمان ارزیابی طرح‌ها ،‌ نبود کارشناسان صنعتی در تیم بررسی‌کننده پروژه‌ها در بانک‌هاست اظهار داشت: بانک‌ها اگر می‌خواهند به وظیفه خود مبنی بر قرار دادن نقدینگی کشور در اختیار تولید، صنعت و پژوهش عمل کنند بایستی تیم‌ها و اشخاص بررسی‌کننده طرح های صنعتی را از میان صنعتگران و کارشناسان تولیدی انتخاب کنند نه کارشناسان بانکی.

ذهتاب افزود: ‌چنانچه واحدهای تولیدی و صنعتی در این کشور رونق بیابد بانک‌ها اولین و بزرگ‌ترین متضرران در جامعه خواهند بود چرا که سرمایه در گردش آنها را واحدهای صنعتی و تولیدی تأمین می‌کنند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.