طی ۲ ماه آینده راهکار اقتصاد مقاومتی بسیج به جامعه ارائه می‌شود

۰۲م آذر ،

رئیس بسیج ادارات و وزارتخانه‌های کشور گفت: این نهاد قصد دارد که ۶ رکن اقتصاد مقاومتی را به جامعه شناسانده و تا قبل از آغاز دهه فجر به صورت راهکاری به ملت شریف ایران ارائه کند.

سرهنگ محمد سراج در گفتگو با خبرنگار دفاعی – امنیتی باشگاه خبرنگاران، با تاکید بر اینکه برگزاری یادواره شهدا و بردن نام آنان در مجالس مختلف، تنها به سبب بیان ایثار،‌ فداکاری و اقدامات قبل آنان نیست، افزود: در حقیقت هدف اصلی این یادواره‌ها این است که به مردم نشان دهیم مسیری را که شهدا انتخاب کردند راهی بود که دیروز از آنان توقع می‌رفت.

رئیس بسیج ادارات و وزارتخانه‌های کشور ادامه داد: راهی که امروز از ما توقع می‌رود، مقابله با نظام سلطه در تحریم و تهدیدات اقتصادی و فرهنگی است.

وی راه برون‌رفت از تحریم‌های اقتصادی را راهبرد اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری دانست و تصریح کرد: در این اقتصاد که ۱۲ رکن را شامل می‌شود ۶ رکن به دولت و مسئولین کشوری مربوط بوده و ۶ رکن دیگر به آحاد مردم بستگی دارد.

سرهنگ سراج عنوان کرد: سازمان بسیج ادارات و وزارتخانه‌ها بنا دارد ۶ رکن اقتصاد مقاومتی را به جامعه شناسانده و تا قبل از آغاز دهه فجر به صورت راهکاری به ملت شریف ایران ارائه کند تا بدنه جامعه نسبت به این موضوع شناخت پیدا کرده و با حساسیت بیشتر و همیت و غیرت ایرانی این ارکان را عملی کند.

رئیس بسیج ادارات و وزارتخانه‌های کشور با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین پایه‌های اقتصاد مقاومتی از سوی آحاد جامعه، نخریدن کالای خارجی است، خاطرنشان کرد: ۸۴ میلیارد دلار اقلام خارجی که بیشتر این اقلام مانند چوب‌بستنی، مسواک خارجی، دسته بیل و دسته کلنگ در زندگی ما هیچ تاثیر مثبتی ندارند، در صورتی که با عدم استقبال مردم روبرو شوند، سبب بیش از ۴ میلیارد دلار صرفه اقتصادی و ایجاد حدود ۳ میلیون شغل در کشور شده و امکان حمایت هر چه بیشتر از تولیدکنندگان داخلی را فراهم می‌آورد.

وی در پایان گفت: امیدواریم پس از ارائه راهکار اقتصاد مقاومتی بسیج به آحاد جامعه،‌ ملت فهیم ایران در سبد کالای خود اقلام ایرانی را جای دهند.

انتهای پیام/ش


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.