طیب‌نیا؛ راهبرد ۱۰۰ روز دوم ،‌ توسعه تولید

گردآوری توسط گروه بیمه ممتاز نیوز

بینا: وزیر امور اقتصادی و دارایی با مثبت ارزیابی کردن عملکرد یکصد روز اول فعالیت دولت گفت: اولویت اول و راهبرد ۱۰۰ روز دوم دولت ، توسعه و رونق تولید است.

علی طیب نیا در گفتگو با رادیو اقتصاد اظهار داشت : حوزه تمرکز وزارت اقتصاد بر تنظیم و تصویب و پیگیری اهداف و اقدامات راهبردی برای تقویت تولید استوار است.

وی با بیان اینکه دستاوردهای اقتصادی از جمله کاهش قابل توجه نرخ تورم ، محصول کار همه ارکان دولت و همراهی مردم است ؛ ساماندهی واردات و صادرات را با اولویت بخش تولید مهم دانست.

طیب نیا گفت : اگر اثربخشی همه سیاست های پولی و مالی به حداکثر برسد ، رونق تولید هم بیشتر می گردد.

وزیر اقتصاد گفت : تسهیل فرآیندهای گمرکی به منظور ترخیص مواد اولیه واحدهای تولیدی ، کالاهای انباشته در گمرک ؛ اصلاح قیمت خرید تضمینی محصولات اساسی کشاورزی برای استفاده حداکثری از ظرفیت بخش کشاورزی، و بازنگری در فهرست محدودیت ها و ممنوعیت های صادراتی با هدف توسعه صادرات در الویت است.

طیب نیا گفت : همه سازمان و نهادهای زیر مجموعه وزارت اقتصادی بسیج شده است تا زمینه بهبود فضای کسب و کار و کاهش هزینه های ادارای را فراهم اورند.

وی افزود : خوشبختانه نرخ تورم کاهش یافته است که البته همه نهادها و سازمان ها و دستگاه ههای اجرایی نیز تلاش و همکاری کرده اند و این روند هم ادامه خواهد داشت.

وزیر اقتصاد گفت : گمرک ، سازمان خصوصی سازی ، بیمه مرکزی ، سازمان مالیاتی و دیگر بخش های وزارت اقتصاد همه تلاش های خود را بکار می گیرند تا فرایند خوبی برای رونق تولید فراهم شود.

طیب نیا اظهار داشت : باید در افق سند چشم انداز بیست ساله به قدرت اول اقتصادی منطقه تبدیل شویم که با رشد اقتصادی مستمر و پایدار محقق می گردد.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.