ظرفیت جذب پنج میلیون گردشگر مذهبی را در سال داریم

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، ‘سیدحسن موسوی’ روز سه شنبه در حاشیه رونمایی از سامانه صدور مجوز بند ‘ب’ در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره چشم انداز ورود گردشگر به ایران در سه ماهه نخست امسال گفت: آمارها نشان می‌دهد که ورود گردشگران خارجی به کشور رشد داشته است.

وی با بیان اینکه ایران از ظرفیت مناسبی در عرصه گردشگری مذهبی برخوردار است، گفت: ایران یکی از کشورهای مناسب برای ورود گردشگران شیعه است و با برنامه‌ریزی می‌توان در این بخش سالانه پنج میلیون گردشگر جذب کرد.

معاون رییس جمهور با تاکید بر اینکه آمار ورود گردشگران رو به رشد بوده است، گفت:این رشد در حالی صورت می گیرد که رسانه های استکباری به دنبال ناامن نشان دادن ایران هستند.

موسوی اظهار داشت: در این مدت اقدامات خوبی در عرصه گردشگری صورت گرفته و توصیه‌هایی به دفاتر خدمات مسافرتی برای جذب گردشگران شده است.

معاون رییس جمهور پیشنهاد راه‌اندازی شبکه تلویزیونی گردشگری را یکی از اقدامات این سازمان برای معرفی ظرفیت های گردشگری ایران به مردم دنیا برشمرد که مسایل فنی آن از سوی سازمان صدا و سیما پیگیری می شود.

وی در پاسخ به اینکه این شبکه تلویزیونی برنامه های خود را به چه زبانی ارایه خواهد کرد، گفت: برنامه ریزی به نحوی است که این شبکه بتواند نیازهای اکثر مردم جهان را پوشش دهد.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاکید کرد: در شرایطی که رسانه‌های مختلف برای تخریب جایگاه ایران تلاش می‌کنند، باید با این تبلیغات مسموم مقابله کرد.

یکی از خبرنگاران موضوع مفقود شدن برخی اسناد و کتاب‌های این سازمان را در جریان انتقال پژوهشگاه میراث فرهنگی از شیراز به تهران، جویا شد که موسوی با رد این گمانه‌زنی ها تاکید کرد: چنین موضوعاتی صحت ندارد.

معاون رییس جمهور تاکید کرد که پژوهشگاه میراث فرهنگی با هدف آموزش نیروهای بومی برای مدتی به شیراز منتقل شد و اکنون که نیروها آموزش داده شدند، کارکنان به تهران باز گشته اند.

فراهنگ ۲۰۲۵**۱۵۸۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۳۵۸۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.