ظرفیت و توان نخبگان برای پیشبرد اهداف ملی مورد حمایت قرار گیرد

به گزارش ایرنا’ محمود تولایی’ روز چهارشنبه در نشست با نخبگان علمی و بسیجی کشوری و استانی در همدان افزود: اروز جمعیت ۴۰ میلیونی جوان در کشور ظرفیتی مطلوب برای رشد و شکوفایی در کشور قرار داده است که با استفاده از ظرفیت و توان این نیروی عظیم بخصوص نخبگان علمی و استعدادهای کشوری گامی مهم در تولید صنایع در کشور برداشته خواهد شد.

وی اضافه کرد: باید با شلیک تیرهای خودباوری به جوانان ، استعداد آنان را در ایجاد ظرفیت و توان ملی شکوفا کرد.

رییس سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری کشور همچنین گفت: مقام معظم رهبری به عنوان یک نعمت و توفیق بزرگ عرصه ها و مسیر ها را رصد می کنند و هوشمندانه مسیر های روشن را فرا روی همگان قرار می دهد و امسال نیز استفاده از ظرفیت و توان ملی مورد توجه و حمایت ایشان است.

تولایی تاکید کرد: باید از استعداد نخبگان ، بسیجیان و جوانان به عنوان ظرفیت های عظیم در عرصه های مختلف از جمله در حوزه های دفاعی و امنیتی کشور و در عرصه سازندگی استفاده شود.

وی با بیان اینکه نیازهای کشور بر حسب شرایط و زمان تغییرمی کند گفت: امروز در دهه عدالت و پیشرفت باید با استفاده از استعداد نخبگان علمی کشور زمینه های خلاقیت و پیشرفت را ایجاد کنیم.

تولایی اظهار داشت: مهاجرت مغز ها پرسود ترین اقتصاد در جهان است و باید با حمایت از نخبگان و حمایت از آنان این مشکل را حل کنیم.

وی اضافه کرد: حمایت از نخبگان اساتید و دانشجویان می تواند اتفاقات بزرگی در توسعه و پیشرفت همه جانبه کشور ایجاد کند که با ایجاد خانه نخبگان و دفاتر شهید فهمیده از این ظرفیت ها در استان و کشور استفاده می شود.

۷۵۲۹/۵۵۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۳۲۶۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.