ظرفیت پذیرش بدون آزمون دردانشگاه پیام نور/امکان ثبت‌نام فنی‌وحرفه‌ای‌ها

۱۹م دیماه ،

290-1.jpg

معاون آموزشی دانشگاه پیام نور، گفت: داوطلبان فنی و حرفه‌ای در آزمون بدون کنکور دانشگاه پیام نور با اخذ مدرک پیش دانشگاهی و یا مدرک کاردانی معتبر شرایط ثبت‌نام دارند.

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر علیرضا دل افکار، گفت: دانش آموزانی که تا آخر بهمن ماه موفق به دریافت مدرک پیش دانشگاهی بشوند می‌توانند در آزمون بدون کنکور دنشگاه پیام نور شرکت کنند.

وی افزود: دانشگاه پیام نور در ۵۱۳۸ رشته محل، ۲۴۰ هزار نفر پذیرش خواهد کرد.

دل افکار گفت: پذیرش در کد رشته محل‌ها بر اساس سوابق تحصیلی خواهد بود و بستگی به میزان ثبت نام در هر رشته محل دارد و کسانی که سوابق تحصیلی بهتری دارند در الویت پذیرش می باشند.

معاون آموزشی دانشگاه پیام نور با تشریح نحوه پذیرش دانشجوی بدون آزمون در رشته‌محل‌ها، گفت: بومی بودن دانشجویان معیار اصلی برای پذیرش است.

وی عنوان کرد: متقاضیان برای پذیرش در رشته محل‌های بدون آزمون دانشگاه پیام نور یا باید محل زندگیشان با واحد دانشگاهی مربوط هم استان باشد یا این‌که نباید فاصله محل سکونت دانشجو با مرکز دانشگاه متقاضی از ۱۲۰‌کیلومتر بیشتر باشد.

دل‌افکار گفت: اسامی رشته‌ محل‌های بدون آزمون دانشگاه پیام نور به سازمان سنجش اعلام شده است که این رشته‌ها در همه گروه‌های آموزشی دانشگاه از جمله فنی مهندسی، علوم انسانی، علوم پایه، مدیریت، حسابداری و اقتصاد و در تمامی مراکز و واحدها وجود دارد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.