ظریف؛ اوباما به احترام متقابل پایبند باشد؛ از او ناامید شدم

ایران > سیاست‌خارجی– ممتازنیوز:
وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد که رئیس‌جمهور آمریکا باید در تمام شرایط به اظهارات خود در زمینه تعامل با ایران بر اساس احترام متقابل پایبند باشد.

ایسنا نوشت: محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان که قرار است  فردا( یکشنبه ۱۴ مهر) به طور کامل منتشر شود در پاسخ به اینکه «نظر شما دربارهٔ اظهارات باراک اوباما در دیدار با با بنیامین نتانیاهو  چیست؟» گفت: به عقیده من سران سیاسی باید رهبری کنند. من از اینکه اوباما از زبانی استفاده کرد که برای مردم ایران توهین‌آمیز بود ناامید شدم. به عقیده من اوباما باید به تصمیم خود برای تعامل با ایران بر مبنای اعتماد متقابل پایبند باشد. این چیزی است که او در نامه‌اش به رئیس‌جمهور (ایران) گفت. این چیزی است که او در سخنرانی‌اش در مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد.

وی افزود: نمی‌توان با تهدید کردن یک کشور دیگر و با تلاش برای ترساندن آنها، با احترام متقابل با آنها تعامل کرد، مخصوصا وقتی می‌دانید چنین کاری نتیجه‌بخش نیست و به هیچ عنوان به درد نمی‌خورد. همان‌طور که گفتم مردم ایران به زبان تهدید و ارعاب واکنش بسیار بسیار منفی نشان می‌دهند.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.