ظریف اعلام کرد: آمادگی ایران برای کمک به صلح و ثبات در منطقه

ایران > سیاست‌خارجی– ممتازنیوز:
ظریف بر آمادگی ایران برای ایفای نقش مثبت در قبال تحولات منطقه برای برقراری صلح و دوستی بین همه کشورها تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان که در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با ادوارد نعلبندیان، وزیر خارجه ارمنستان سخن می‌گفت با ابراز خرسندی از میزبانی یکی از مقامات کشورهای همسایه گفت: روابط ایران و ارمنستان روابط بسیار مستحکم و دیرینه است که عمق فرهنگی دارد و ارتباطات بسیار خوب در ایران میان ارامنه به عنوان یک اقلیت بسیار فعال و محترم در ایران وجود دارد.

وی افزود: روابط دو کشور همواره براساس احترام متقابل و منافع مشترک بوده است و دو کشور در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی مواضعی نزدیکی دارند. برای حمایت‌های ارمنستان در مجامع بین‌المللی از ایران سپاسگزاریم.

ظریف اضافه کرد: در مذاکرات امروز دربارهٔ موضوعات مختلف روابط دو جانبه همکاری‌های سیاسی، پارلمانی، ‌فرهنگی و همکاری مشترک اقتصادی صحبت کردیم و راه‌های گسترش این همکاری‌ها در حوزه مختلف روابط دوجانبه از جمله حمل و نقل،‌انرژی و همکاری‌های بانکی مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت و امیدوارم در همه این زمینه‌ها گسترش روابط دوجانبه را شاهد باشیم.

وی گفت: دربارهٔ موضوع اوکراین و سوریه و سایر موضوعات ضروری بین المللی گفت‌وگو شد و مواضع مشترکی دربارهٔ اینکه ضرورت دارد در همه موارد روش‌های صلح‌آمیز برای رسیدن به حل و فصل این مشکلات دنبال شود مورد تاکید دو طرف بود.

ظریف تاکید کرد: ایران امیدوار است که منطقه ما منطقه صلح و دوستی و همکاری بین همه کشورهای منطقه باشد و از هیچ تلاشی در این مسیر فروگذار نمی‌کند.

وی گفت: بار دیگر آمادگی ایران را برای کمک به صلح و ثبات در منطقه اعلام می‌کنم. ما همواره برای رسیدن به صلح و ثبات و همکاری در منطقه که نیازی به درگیری و منازعه ندارد آماده هستیم.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.