ظریف: در تلاش برای گرفتن بهانه های تحریم ها از طریق مذاکره هستیم

فروردین ۱۴۰۳

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان شامگاه جمعه در نشست مطبوعاتی مشترک با «احمد داوود اوغلو» همتای ترکیه ای خود گفت: تلاش می کنیم هرگونه بهانه ای در زمینه تحریم ها را از طریق مذاکره رفع کنیم.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، ظریف در پاسخ به پرسش ایرنا دربارهٔ اثرگذاری تحریم ها بر روابط اقتصادی ایران و ترکیه با یادآوری اینکه در بخش های اقتصادی و تجاری، دو کشور دارای منافع مشترک و نیازهای متقابل می باشند، افزود: روابط تهران و آنکارا نباید متاثر از مداخله کشورهای خارجی باشد.

وی با بیان اینکه همکاری های دو کشور در چارچوب مقررات بین المللی پیگیری شده است، خاطرنشان کرد: مزاحمت ها در روابط دو کشور با استناد به تحریم ها غیرقانونی است.

وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر اینکه تحریم ها فقط اراده مردم ایران را قویتر می کند، افزود: ضروری است دو طرف تحریم، به فکر رسیدن به راه حل باشند نه در اندیشه روش هایی که به مردم فشار وارد می آورد.

ظریف افزود: تلاش ما در مذاکره با گروه ۱+۵ رسیدن به چارچوبی برای از بین بردن موضوعیت تحریم ها است.

گزارش تکمیلی این نشست، متعاقبا ارسال می گردد.

محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران روز جمعه به عنوان مهمان ویژه در نشست خلع سلاح هسته ای و امنیت بین الملل (پاگواش) در قصر ˈعادله سلطانˈ در بخش آسیایی استانبول شرکت کرد.

وی در حاشیه برگزاری این اجلاس با عبدالله گل رئیس جمهور ترکیه دیدار و گفت و گو کرد.

ظریف بعدازظهر امروز به همراه احمد داوود اوغلو همتای ترک خود از استانبول عازم آنکارا شد تا با سایر مقام های این کشور دیدار و گفت و گو کند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.