ظریف: مردم نمی‌گذارند یک نفر در واشنگتن برای‌شان تصمیم بگیرد

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه مردم علیرغم گلایه‌ها، خودشان می‌خواهند سرنوشت خودشان را تعیین کنند، گفت: مردم نمی‌گذارند یک نفر در واشنگتن برای‌شان تصمیم بگیرد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، محمد جواد ظریف پس از انداختن رای خود در صندوق حسینیه جماران در جمع خبرنگاران گفت: مردم ما پشتوانه اصلی انقلاب هستند و برای بنده که مسئولیت خدمت در حوزه سیاست خارجه و دیپلماسی را دارم پشتوانه اصلی دیپلماسی ما هستند، حضور مردم با سلیقه‌های مختلف و با گرایش‌های مختلف علیرغم برخی دلخوری‌هایی که داریم، علیرغم  برخی گفت‌وگوهای  خانوادگی که داریم، برای جامعه بین‌المللی نشانه مهمی از این است که این مردم با همه تفاوت‌هایشان می‌خواهند خودشان سرنوشت  خودشان را تعیین کنند.

وی افزود: ممکن است مردم برخی گلایه‌هایی داشته باشند اما کماکان سرنوشت خودشان را می‌خواهند خودشان تعیین کنند، نمی‌گذارند یک نفر در واشنگتن بنشیند و برای آنها تصمیم بگیرد؛ آن هم یک نفری که دستش به خون یک بزرگی مثل سردار سلیمانی آغشته است.

ظریف یادآور شد: مردم در رفراندوم تشییع جنازه سردار سلیمانی نشان دادند که با همه دیدگاه‌های متفاوتشان در برابر قلدری و زور  و تروریسم دولتی ایستادگی می‌کنند، بنابراین انتخابات با همه تفاوت‌ها و با همه ترجیح‌هایی که ممکن است داشتیم یا نداشتیم هنوز بهترین راه است برای اینکه کشور را قوی کنیم، امکان بدهیم به کشور که در سطح  بین‌المللی سربلند بایستد، مقاوم بایستد، دلاورانه بایستد و ایران زیباتری داشته باشیم.

وزیر امور خارجه در پاسخ به این سوال که برخی خبرها حاکی از تمدید مهلت گروه ویژه اقدام مالی برای ایران است، گفت: اکثریت قریب به اتفاق سخنرانانی که در طول چند روز گذشته اظهارنظر کرده‌اند سخنانشان در این جهت بوده است اما دو کشور و یک رژیم حامی تروریسم و کشوری که خودش تروریسم است و با اقدام علیه سردار سلیمانی تروریسم دولتی خود را نشان داد و با تحریم ها تروریسم اقتصادی خود را نشان داده به اضافه عربستان که نمونه خاص و عام برای تروریسم است و رژیم اسرائیل که اساسا تروریسم دولتی به نام آن رژیم ثبت شده است؛ مانع شده‌اند. باید ببینیم امروز چه می‌شود.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.