عابران پیاده قربانی ۴۴ درصد از تصادفات درون شهری هستند

۳۰ آبان ،

رئیس پلیس راهور سیستان و بلوچستان گفت: قربانیان ۴۴ درصد تصادفات درون شهری سیستان‌‌وبلوچستان، عابران پیاده هستند.
ستار رحمانی اظهار داشت: ۴۴ درصد تصادفات درون شهری سیستان‌وبلوچستان در هفت ماهه نخست امسال مربوط به عابران پیاده ثبت شده است و علت آن سرعت غیرمجاز راننده‌ها در معابر شهری اعلام شده است.

وی افزود: راهنمایی و رانندگی بیشتر عملیات کنترل ترافیک خود را برای کاهش سرعت وسایل نقلیه قرار داده است.

رئیس پلیس راهور سیستان‌وبلوچستان عنوان کرد: در این راستا از شهرداری‌ها خواستار شدیم که برای کاهش سرعت خودروها در زمینه نصب سرعت‌گیرها در میادین و تقاطع‌ها اقدامات لازم را انجام دهند.

وی ادامه داد: در هفت ماهه نخست امسال ۷۵ نفر بر اثر تصادفات درون‌شهری در سیستان‌وبلوچستان فوت کردند که ۳۲ نفر از آنها را عابران پیاده تشکیل می‌دهند.

رحمانی افزایش جریمه‌ها را در کاهش تصادفات بسیار مؤثر عنوان کرد و گفت: با افزایش جریمه‌ها رانندگانی که عادت به تخلف از جمله نبستن کمربند ایمنی داشتند مجبور به رعایت قانون و ترک عادت شدند.

رئیس پلیس راهور سیستان و بلوچستان ادامه داد: جلوگیری از افزایش تصادفات مهم‌ترین هدف راهنمایی و رانندگی است.

وی خاطرنشان کرد: مردم باید بدانند که رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی به نفع خودشان بوده و از کاهش تصادفات جلوگیری می‌کند.

رحمانی افزود: ورود ناگهانی عابران پیاده به خیابان، پیاده‌روی در کنار سواه رو، گذر از عرض خیابان‌های یک طرفه، عبور از جلوی وسایل نقلیه در حال گردش، عبور از پشت وسایل نقلیه که با دنده عقب حرکت می‌کنند، دویدن برای عبور از عرض خیابان و… از جمله تخلفاتی است که توسط عابرین پیاده منجر به تصادف می‌شود.

وی ادامه داد: عابر پیاده نقش حساسی را در ترافیک ایجاد می‌کند چراکه در تمام سطوح ترافیکی از جمله پیاده‌رو، بر روی خط کشی در عرض خیابان و طول خیابان حضور دارد.
۳۰۱۲۸۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.