عارف: حصر موسوی و کروبی با ابتکار عمل رئیس‌جمهور حل شود

گردآوری شده توسط گروه وب گردی ممتاز نیوز

محمدرضا عارف با اشاره به بعضی فضاسازی‌های رسانه‌ای برای اختلاف‌افکنی میان شخصیت‌های اصلاح‌طلب، اخطار داد که مجموعه اصلاح‌طلبان باید هوشیار باشند و در دام اینگونه فضاسازی‌ها قرار نگیرند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار اعضای جبهه اصلاحات، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت و آرزوی توفیق برای دولت یازدهم، با بیان اینکه “نتیجه‌ای که با تلاش مجموعه اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری حاصل شد، پیروزی تفکر اصلاحات را به نمایش گذاشت”، گفت: اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری با وجود بی‌مهری‌هایی که طی سالیان اخیر به آنها شده است در صحنه انتخابات مشارکت فعالی داشتند و نشان دادند راه اصلاح‌طلبی با تحریم و عدم مشارکت جداست و تفکر اصلاح‌طلبی ماندگار است و حذف‌شدنی نیست.
 
وی ادامه داد: در انتخابات مجلس نهم با وجود نظر بعضی اصلاح‌طلبان، معتقد به مشارکت در انتخابات بودم؛ هرچند بخاطر کج‌سلیقه‌ای عده‌ای موانع بسیاری بر سر کاندیداتوری بعضی از دوستان گذاشته شد ولی نباید عقب‌نشینی می‌کردیم و عرصه را به رقیب واگذار می‌کردیم.
 
عارف با اشاره به انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما اصلاح‌طلبان خود را جزو بخش اصلی نظام می‌دانیم و نمی‌توانیم با انتخابات قهر کنیم بلکه باید در همه صحنه‌های سیاسی کشور حضوری فعال داشته باشیم. از این رو باید به فکر انتخابات مجلس آینده باشیم.
 
رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه “نباید به دنبال تشکلی واحد بود و بهتر است به تکثر در غالب همگرایی اعتقاد داشته باشیم”، خاطرنشان کرد: باید در فضای همگرایی و با هدفی مشخص و مشترک پیش برویم. پاسداری از تفکر اصلاح‌طلبی بسیار مهم است. برچسب زدن به بعضی اصلاح‌طلبان و بدلی و غیر واقعی دانستن آنها با منش اصلاح‌طلبی همخوانی ندارد.
 
وی در بخش دیگری از صحبتهای خود به اظهارت بعضی اشخاص حاضر در جلسه که نسبت به ترکیب کابینه دولت یازدهم اظهاراتی را مطرح کردند، گفت: دولت آقای روحانی به تازگی آغاز به کار کرده است و باید از قضاوت‌های عجولانه پرهیز کرد. باید به دولت فرصت داد و مطرح کردن بعضی گلایه‌ها در سطح رسانه‌ها نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند بلکه ممکن است حل بعضی معضلات را با دشواری‌هایی رو به رو کند. ضروری است حمایت جدی و عملی از دولت آقای روحانی به عمل آید.
 
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنش به دغدغه بعضی حاضران در جلسه دربارهٔ وضعیت بعضی فعالان سیاسی زندانی و مساله حصر آقایان موسوی و کروبی، با آرزوی سلامتی برای آنها ابراز امیدواری کرد که مشکلات اینچنینی با تدبیر مقامات مسئول و ابتکار عمل رئیس‌جمهور محترم از طریق پیگیری از مراجع ذیربط حل شود.
 
بر اساس این گزارش، در این دیدار اعضای جبهه اصلاحات ضمن تقدیر از عملکرد عارف در انتخابات ریاست جمهوری، برای کمک به تشکیل حزبی فراگیر اعلام آمادگی کردند.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.