عارف: در کشور ما خصوصی سازی iبه نوعی عمومی سازی شده است

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، تاکید کرد: خصوصی سازی عملا iبه مفهوم واقعی خود در کشور کم اتفاق افتاده و باید جدی تر دنبال شود.

دکتر “محمد رضا عارف” در پاسخ iبه سوال خبرنگار سیتنا “citna.ir” در نمایشگاه تلکام در خصوص روند خصوصی سازی مخابرات طی سال های گذشته و شائبه هایی که در روند این خصوصی سازی وجود دارد، گفت: این نقد بر کل خصوصی سازی مطرح است و در کشور ما خصوصی سازی iبه نوعی عمومی سازی شده است. یعنی iبه جای آنکه بخش خصوصی با توجه iبه تعریف خاص خودش وارد حوزه شود بخش عمومی وارد عرصه شده است.

وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات، ادامه داد: اگر از بخش های عمومی در این رابطه سوال شود خود را iبه عنوان واسط معرفی می کنند؛ مانند تامین اجتماعی و صندوق های بازنشستگی که سهم بالایی در خصوصی سازی دارند. این بخش ها با این ادعا که در حال حاضر بخش خصوصی بزرگ و قدرتمندی که بتواند اداره بخشی از خدمات و صنعت را iبه عهده بگیرد وجود ندارد وارد عرصه شده اند و تاکید می کنند که در آینده iبه تدریج این بخش ها را iبه بخش خصوصی واگذار خواهند کرد.

عارف ادامه داد: اگر این سیاست دنبال شود جای هیج نگرانی نیست ولی اگر بخش های عمومی بخواهند همچنان iبه انحصار خود در این حوزه ها ادامه دهند با این مشکل مواجه ایم که این بخش ها در مقابل مجلس و نهادهای نظارتی پاسخگو نیستند و وضع از گذشته بدتر خواهد شد.

وی در پایان iبه نهادهای عمومی پیشنهاد کرد که خصوصی سازی را با مفهموم واقعی آن دنبال کنند.


خبرگزاری انتخاب |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.