عاشقانه‌های سیدعلی صالحی بعد از دشت اول صبح

۳۰م دیماه ،

ایسنا گزارش داد:  مجموعه‌ شعر «عاشقانه‌های بعد از گرگ» تازه‌ترین مجموعه‌ صالحی است که از سوی انتشار یافتنات مروارید به چاپ رسیده است. به نقل از‌ شاعر، شعرهای این مجموعه در سال‌های ۱۳۸۸ و ۱۳۸۹ سروده شده و فضای شعر‌ها ادامه‌ سایر شعر‌های اوست که نگاهی آرمانی، اجتماعی و تغزلی دارد. این مجموعه در حدود ۱۳۰ صفحه است. مجموعه‌ شعر «چند رؤیا مانده تا طلوع رنگین‌کمان» آخرین مجموعه‌ شعر صالحی بود که چندی پیش از سوی نشر زاوش انتشار یافت. این مجموعه‌ دربرگیرنده‌ شعر‌های سال‌های ۸۸ و ۸۹ و حدود ۱۲۰ صفحه است.

همچنین کتاب‌های «ردپای برف، تا بلوغ کامل گل سرخ» (انتشارات نگاه) و «زیارت‌نامه‌ مرغ سحر و هم‌خوانی دختران خردادماه» (نشر چشمه) از جمله آخرین آثار منتشرشده‌ سیدعلی صالحی می باشند.

«انیس آخر همین هفته می‌آید»، «ما نباید بمیریم، رؤیاها بی‌مادر می‌شوند»، «از آوازهای کولیان اهوازی»، «منظومه‌ها»، «لیالی‌ها»، «عاشق شدن در دی‌ماه، مردن به وقت شهریور»، «دیر آمدی ری‌را»، «نامه‌ها»، «چیدن محبوبه‌های شب»، «دعای زنی در راه، که تنها می‌رفت»، «یوماآنادا» و «قمری غمخوار در شامگاه خزانی» از دیگر مجموعه‌های شعر منتشرشده‌ سیدعلی صالحی می باشند.

بر اساس گزارش این خبرگزاری، مجموعه داستان «بعد از دشت اول صبح» نوشته محمدرضا کلهر انتشار یافت. در معرفی این کتاب عنوان شده است: «این مجموعه متشکل از ۱۰ داستان است که هر داستان متشکل از سه داستان یا سه اپیزود به هم پیوسته است. مهم‌ترین ویژگی این کتاب همچون مجموعه داستان «یک وقت می‌بینید» که آن هم در دی‌ماه ۹۰ توسط نشر داستان انتشار یافت، «کثرت و تنوعی است که نویسنده در انواع راوی و شخصیت، لحن و مضامین متنوع، ساختارهای تودرتو و فرم‌های بدیع، گفتارهای ذهنی و تک‌گویی‌ها و گفتارهای مستقیم و غیرمستقیم به کار برده است. خواننده‌محوری و رویکرد مینی‌مالیستی در پدید آوردن داستان، خصیصه بارز دیگر این مجموعه داستان‌هاست. در ضمن، بعضی از این اپیزودها خود در عین پیوستگی با دو بخش دیگر، به شکل منفرد هم کامل می باشند.»

کتاب «یک وقت می‌بینید» اولین سه‌گانه‌های این نویسنده و مجموعه داستان «بعد از دشت اول صبح» دومین سه‌گانه‌های او یا داستان‌های سه اپیزودیک اوست.

محمدرضا کلهر بیش از ۲۰ سال هیچ اثری منتشر نکرده بود و اکنون در طول یک سال هفت کتاب منتشر کرده است. سه‌گانه‌های سوم او در دست انتشار یافتن است و به زودی منتشر می‌شود.

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. Ahmad:

    پیامبرصلوات الله و سلامه علیه فرموده اند..برای خرید کردن اولین نفر وارد بازار نشوید و همچنین،آخرین خریداری نباشید که به بازار می رود.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.