عاشق سفر به خانه خدا یا در صف اعزام هستید؟ این سی​دی را از دست ندهید

به گزارش خبرآنلاین، در لوح فشرده کتابخانه «سفرنامه و خاطرات حج» متن کامل ۳۹ عنوان کتاب و ۹۰ مقاله در موضوع خاطرات حج گردآوری شده است. 

 

در این نرم افزار مفید و کاربردی که برای زائران و همچنین دلباختگان سفر به مکه و مدینه تولید شده و مطالعه آن قبل از سفر یک ضرورت و بعد از آن یک یادآوری شیرین و برای چشم انتظاران این قرعه شیدایی نیز یک سفر مجازی است، متن کامل ۳۹ عنوان کتاب در موضوع سفرنامه و خاطرات حج، همچون «باکاروان ابراهیم، برکات سرزمین وحی، بسوی ام ‏القری، داستان‏ها و حکایت‏های حج، در راه خانه خدا، سفرنامه حجاز، مرآه الحرمین، مکه و مدینه از دیدگاه جهانگردان اروپایی، همراه با خلیل و…» گنجانده شده است.

همچنین متن کامل ۹۰ عنوان مقاله در زمینه سفرنامه و خاطرات حج، مانند «شنیدنی های سفر حج، درحریم دوست، با قاریان در دیار وحی، یادی از سفر پرشکوه حج، حاجی نامه، در حریم عشق، خاطرات حج، سفرهای حج محدث قمی، پرواز در بهشت، هجرت از وادی خود به خدا، سفری از فرش تا به عرش، خاطرات سرزمین وحی» در این نرم افزار یافت می شود.

«ارتباط تمام واژه های کتب با قرآن و لغت نامه، ارتباط تمام واژه های کتب با ۱۰ لغتنامه در صفحه نمایش متون، جستجوی مختلف در متون و عناوین ابواب از طریق کلمه، ترکیب واژه ها، جستجوی موضوعی از طریق فهرست گزینشی و فهرست درختی، جستجوی سریع هر واژه در متن فعال dnif، امکان انتقال متن به یادداشت و ویرایش آنها و ذخیره به شکل های مختلف همچون زرنگار، انتقال متون برگزیده از برنامه به محیط Word، امکان چاپ متون دلخواه در همه قسمت های برنامه از دیگر امکانات این نرم افزار است.»

در بخشی از سفرنامه میرزا علی خان اعتماد السلطنه با عنوان «درگیری در دلی عباس» می خوانیم:

«در شب یک شنبه نوزدهمِ شهر شعبان، دو ساعت مانده به صبح، که مهتاب به شدّتی مثلِ روز روشن بود، دو فرسخ از منزل «دلی عباس»، که بیست فرسخی «بغداد» است، سوارِ عرب «ضربه» بر سرمان تاخت، کسانی که باروت گلوله داشتیم، سه نفر سوارِ مکمّل بنده، و دو نفر آدمِ خودم، یکی «سهراب» نام غلام «گرجی»، دیگر «میرزا»نامِ «مراغه ای»، که منسوبِ بنده است، و بیست سوارِ جبلی، که برای محافظت همراه داشتیم جنگ کردیم. نظر به این که در عرب، اسباب آتش خانه نبود، و در جمع ما تفنگ و طپانچه زیاد بود، چنانچه دو نفر از عرب، و سه رأس اسب از آنها کشته شد. از قرار تقریر همراهان، گویا یکی از تیپ عرب را، بنده با گلوله به درک واصل کرده بودم.

بالاخره هر چه باروت داشتیم تمام شد، و از خارج کسی به امداد ما نیامد، عرب قریب هشتاد سوار بودند، مطمئن شدند که دیگر در تیپ ما قورخانه باقی نمانده، یک دفعه همه هجوم آوردند، که هر نفرمان به دست چهار نفر عرب ماندیم، شش نفر از ما زخمی شد، یکی بنده بودم و یکی آن میرزانامِ آدم بنده، چهار نفر از سوارهای جنگی که ]یکی[ از آنها، دو روز دیگر مرد، چنان لخت و برهنه مان کردند که تنبان در پای احدی باقی نگذاشتند، اسب و اسباب جبلی ها و تاتارخانه را به کلی گرفتند، به علاوه یک قافله هم در جلو ما بود، که قریب پنجاه شصت چار و بار داشتند. آنها را هم به صورت ما کردند، و در نهایت پریشانی از منزل که «دلی عباس» باشد، مراجعت کردیم.

پای پیاده، گرسنه و برهنه، کیفیّت ماجرا را به والی بغداد نوشتیم، تأسف زیاد خورده، ده تومان نقد بفرستاده، بنده انعام داده، کاغذ معذرت نوشت. آن «یوزباشی»سوار منزل «دلی عباس» را معزول کرد، دوباره خواهش کردم برقرار نمود. سه هزار لشکر برای نظم آن راه بیرون فرستاد، که هیچ ثمری به درد ما نداشت، و این کار را برای محافظت و نظم مملکت خود مشغول داشت. هرچه اسباب تدارک سفر «شام» و همراه داشتیم، به یغما رفت.

«نواب رضاقلی میرزا» که «نایب الایاله» ملّقب است، در «بغداد» وطن دارد، پسر فرمان فرما، «حسنعلی میرزای» مرحوم است، چندان خصوصیّت هم فیمابین ما نبود،
نهایت بعد از شنیدن این ماجرا، محبت نموده دو دست رخت، و پاره ای اسباب و ملزومات سفر، برای بنده فرستاد…» 

نرم افزاز «سفرنامه و خاطرات حج» تولید مشترک بعثه مقام معظم رهبری و مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی است که برای زائران و پژوهشگران تهیه شده است.

برای تهیه این لوح فشرده که ۵۵۰۰تومان قیمت دارد می توانید با سامانه ارائه محصولات فرهنگی (سام) ۲۰-۸۸۵۵۷۰۱۶ تماس بگیرید و آن را بدون دریافت هزینه در محل کار و یا منزل تحویل بگیرید.

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.