عاشق علی(ع) از حکم خدا سرپیچی نمی‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد خاتمی، شامگاه سه شنبه در مراسم احیای شب قدر که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با تسلیت ایام شهادت حضرت علی(ع)، با بیان اینکه آن کس که عاشق علی(ع) است به نماز توجه جدی دارد افزود : خضوع و خشوع از ویژگی نمازهای امام علی (ع) بود و در واقع نخستین جلوه عشق امام علی(ع) به پروردگار، عشق مثال زدنی ایشان به نماز بود.

آیت الله خاتمی دومین جلوه عشق امام علی(ع) به خداوند را علاقه ایشان به عبادت برشمرد و افزود: سیر و سلوک با انس با دعاها محقق می شود و ما نیز همانند امیرالمومنین(ع)  باید به گونه ای زندگی کنیم که سراسر زندگی ما سرشار از انس با دعا و مناجات با پروردگار باشد.
 

وی با بیان اینکه دعا تنها برای بدست آوردن حاجت نیست بلکه در واقع به منظور انس با پروردگار است افزود: در روایات شب قدر را سه شب معرفی کردند چرا که شب قدر،  ظرف دعا و قلب ماه مبارک رمضان است و در این شب ها تمام درب های رحمت الهی باز است.
 

آیت الله خاتمی با بیان اینکه  باید زندگی ما عجین به دعا باشد گفت: همه کسانی که در شب های احیای قدر شرکت می کنند به دعوت پروردگار و امیرالمومنین(ع) توفیق حضور پیدا یافته اند که باید آن را قدر بدانند و از این فرصت بهترین بهره برداری را انجام دهند.
 

علی(ع) سرباز فداکار دین بود

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه به سیره امام علی(ع) اشاره کرد و افزود: علی(ع) سرباز فداکار دین بود و در دوره بعثت، هجرت، سکوت و حکومت همواره خود را سرباز دین معرفی می کرد.
 

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه حضرت علی(ع) در دوره بعثت در جایگاه پیامبر(ص) خوابید و این ماموریت خطیر را با افتخار پذیرفت ادامه داد: در دوره هجرت پیامبر(ص) با ۸۰ جنگ مواجه شد، که در تمامی این جنگ ها تنها مرد پا به رکاب علی(ع) بود که جراحات فراوانی در این جنگ ها بر علی(ع) وارد شد.


خاتمی اظهار داشت: در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان،  وقتی فرزندان امیرالمومنین ، بدن علی(ع) را غسل می دادند بیش از هزار جای زخم بر بدن وی مشاهده کردند و در واقع جای سالمی بر پیکر حضرت نبود.


وی در ادامه تصریح کرد: کسی که عاشق علی(ع) است، برای او هیچ حکمی از احکام الهی پیش پا افتاده نیست، بخصوص حکم مسلم حجاب که در ده آیه قرآن بر آن تاکید شده است.


فرهنگ شهادت کشور ما را بیمه کرده است


عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: از دیگر جلوه های عشق به خداوند در سیره امیرالمومنین(ع) این بود که حضرت همواره به شهادت عشق می ورزید و در نامه ۲۳ نهج البلاغه می فرماید، که مرگ برای من مهمان ناخوانده و ناشناس نیست و نسبت من با مرگ همانند کسی است که شب تشنه باشد و به آب برسد و یا همانند کسی که گمشده نفیسی داشته باشد و به آن برسد.


امام جمعه موقت تهران ابراز داشت: فرهنگ شهادت کشور ما را بیمه کرده و آنچه دشمنان را هراسان می کند فرهنگ پیامبر(ص) و آل علی (ع) است.


با رفتن علی(ع)عدالت و انسانیت یتیم شد


آیت الله خاتمی اضافه کرد: حضرت علی(ع) فرمود، اگر امید به  شهادت نبود حاضر به زندگی در میان این مردم نبودم و وقتی ضربت شمشیر بر فرق مولا فرود آمد، همه مورخان نوشتند که حضرت فرمود به خدای کعبه رستگار شدم و این همان گوهر قیمتی بود که حضرت در طول عمر خود بدنبال آن می گشت.


وی با بیان اینکه با رفتن علی(ع) عدالت و انسانیت یتیم شد افزود: در زندگی امیرالمومنین(ع) آنچه انسان را می سوزاند مظلومیت علی(ع) است چرا حضرت ۲۵ سال خون جگر خورد و خار در چشم و استخوان در گلو در دفاع از اسلام همه توان خود را گذاشت.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.