عامل اصلی ابتلای ایرانیان به سرطان اعلام شد: چاقی و نبود تحرک

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی چاقی و نبود تحرک را مهم ترین عامل ابتلا به سرطان در کشور دانست.

عامل اصلی ابتلای ایرانیان به سرطان اعلام شدبه گزارش  گروه سلامت ممتازنیوز به نقل از خبرگزاری دانا(داناخبر)، دکتر رضا ملک زاده در آیین آغاز ساخت بیمارستان سرطان شناسی در شیراز  گفت: ۵۰ درصد از سرطان ها قابل پیشگیری، و ۵۰ درصد نیز پس از ابتلا قابل درمان است.

وی افزود: فعالیت بیمارستان سرطان در شیراز، باید در راستای آموزش، پیشگیری و درمان برنامه ریزی شود.

بر اساس گزارش ایرنا، وی با اشاره به اینکه چاقی و نبود تحرک مهم ترین عامل ابتلا به سرطان در کشور است، اظهارکرد: با راه اندازی این بیمارستان در استان فارس، می توان به تربیت نیروی انسانی متخصص برای کار در جهت پیشگیری پرداخت.

در ادامه، رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت : این بیمارستان با ۱۰۰ تخت در قالب وقف مشارکتی احداث می شود.

دکتر محمد هادی ایمانیه افزود: هزینه احداث این بیمارستان یک هزار میلیارد ریال است، و اگر هر نفر از مردم فارس ۲۰۰ هزار ریال در این کار مشارکت کند هزنیه آن تامین می شود.

وی اظهارکرد: در زمینه وقف مشارکتی هر کسی با هر سرمایه ای می تواند در این امر نیکوکارانه مشارکت داشته باشد.

وی گفت: زمین این بیمارستان در مرکز آموزشی پزشکی درمانی پیوند اعضای ابن سینا واقع است و به عنوان بنیاد سرطان جنوب کشور، در شهر شیراز احداث می شود.

وی ادامه داد: این بیمارستان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز و اداره اوقاف استان فارس، با زیربنای ۷۰۰هزار مترمربع احداث، و برای آن ۵۰۰ تخت بیمارستانی پیش بینی شده است.

دکتر ایمانیه بیان کرد: اوراق وقف مشارکتی برای احداث این بیمارستان به صورت ۵۰ ، ۱۰۰ و ۲۰۰ هزار تومانی منتشر می شود که بر این اساس هر شهروند می تواند به میزانی که توانایی دارد در این اقدام خیرخواهانه مشارکت کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه آمار ابتلای به سرطان رو به افزایش است ، گفت: ۴۰تا ۵۰ درصد سرطان ها با آموزش و انتقال روش های علمی قابل پیشگیری است و در این مرکز هم تصمیم بر این است که بر آموزش و پیشگیری تاکید شود


خبرگزاری دانا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.