عامل جنایت نظام آباد: روحم به من دستور می‌داد

 به گزارش ممتازنیوز، حدود ساعت ۱۱:۳۷ دوشنبه ۲۴مهرماه، حادثه وحشتناکی در خیابان مدنی تهران رخ داد که موجی از نگرانی و ناامنی را بین مردم این منطقه به‌وجود آورد. حادثه از زمانی شروع شد که جوانی ۲۲ساله درحالی‌که یک چاقوی قصابی در دست داشت در خیابان می‌دوید و هر که را سر راهش می‌دید هدف ضربات چاقویش قرار می‌داد.
پسر جوان در مدت کوتاهی ۱۱نفر را با ضربات چاقو نقش برزمین کرد و درحالی‌که فریاد می‌زد، پا به فرار گذاشت. درحالی‌که اقدام جوان خطرناک باعث وحشت مردم منطقه شده بود، ماجرا به پلیس اطلاع داده شد و مأموران پلیس به همراه تیم‌هایی از مأموران بسیج راهی محل حادثه شدند. ظرف مدت کوتاهی منطقه نظام آباد تهران پر شد از مأموران پلیس و بسیج که به محض اطلاع از حادثه جست‌وجو برای دستگیری جوان خطرناک را شروع کرده بودند. همزمان با این اتفاق، مجروحانی که هدف اصابت ضربات چاقوی متهم قرار گرفته بودند نیز به بیمارستان انتقال یافتند اما متأسفانه یکی از آنها که مرد جوانی بود بر اثر شدت جراحات وارده جانش را از دست داد.
سرهنگ خانچرلی، رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی تهران در تشریح این ماجرا گفت: وقتی خبر این حادثه به کلانتری ۱۲۷نارمک مخابره شد، مأموران به سرعت تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند.وی در ادامه افزود: بررسی‌ها حکایت از آن داشت که متهم پس از ورود به یک مغازه قصابی از صاحب مغازه یک چاقو درخواست کرده و زمانی که با مخالفت مرد قصاب روبه‌رو شده وی را مورد ضرب و شتم قرار داده است. پسر جوان در ادامه پس از سرقت چاقوی قصابی با عصبانیت از مغازه خارج شده و فاجعه خیابان شهید مدنی را رقم زده است. ‎ ‎
سرهنگ خانچرلی گفت: متهم به طرز وحشیانه‌ای عابران را که چهار نفر از آنها زن هستند، با چاقوی قصابی مجروح کرد. طی اطلاعات به‌دست آمده قاتل جوان تا شعاع ۷۰۰متری، افرادی را که به آنها نزدیک شده بود مجروح کرده و سپس گریخته بود. به‌دنبال این حادثه هولناک، دستورات لازم جهت شناسایی و دستگیری متهم صادر شد. با توجه به اطلاعات به‌دست آمده از شاهدان و بررسی دوربین‌های منطقه، تمام واحدهای عملیاتی و گشتی نیز وارد عمل شدند و با مخابره مشخصات متهم به این تیم‌ها، عملیات ویژه پلیس تهران برای دستگیری ضارب فراری آغاز شد.
وی تأکید کرد: در ساعات اولیه بعد از این حادثه پلیس موفق به دستگیری متهم نشد اما با اقدامات فنی کارآگاهان و کنترل بسیاری که بر محل‌های تردد و اقامت فرد ضارب ایجاد شد، قاتل جوان مجبور شد به یکی از شهرستان‌های اطراف تهران بگریزد و در نهایت خود را به شهر قم رساند و شامگاه دوشنبه با حضور در یکی از کلانتری‌ها خودش را تسلیم کرد. خانچرلی افزود:
به‌دنبال این موضوع، هماهنگی‌های لازم انجام شد و متهم دوشنبه شب به تهران انتقال یافت و در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.وی با اشاره به اینکه متهم، جوان ۲۲ساله‌ای به نام حسین است یادآور شد: در بررسی سوابق متهم مشخص شده وی دارای سه سابقه کیفری سرقت موتور، زورگیری و مواد‌مخدر است که تحقیقات پلیسی برای کشف سایر جرائم و سوابق کیفری وی کماکان ادامه دارد‎.‎
سرهنگ خانچرلی با بیان اینکه ‌اقدام شرورانه متهم در خیابان مدنی تهران باعث کشته شدن یک مرد شده است، تصریح کرد: متهم در بازجویی‌ها اعلام کرد که روز حادثه در منزل دچار عصبانیت شده و به همین‌خاطر دست به این اقدام جنون‌آمیز زده است.
وی در ادامه افزود: تحقیقات پلیسی حکایت از آن دارد که جوان خطرناک چند ماه به‌عنوان کارگر در کشتارگاه تهران مشغول به فعالیت بوده است و اینکه وی معتاد بوده یا خیر و یا چه نوع موادی مصرف می‌کرده هم‌اکنون در حال بررسی است و روانشناسان با انجام آزمایش‌های ویژه پزشکی روی متهم به‌دنبال کشف انگیزه او هستند.
وی از مناسب بودن شرایط جسمی مصدومان در بیمارستان امام حسین(ع) خبر داد و بیان داشت: مجروحان وضعیت خوبی دارند و عده‌ای به‌صورت سرپایی درمان شدند و عده دیگر که در بیمارستان حضور دارند با نظر پزشک به‌زودی مرخص می‌شوند.رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی تهران در پایان به ساکنان منطقه خیابان مدنی تهران اطمینان داد که گشت پلیس در این منطقه وجود دارد و حتی برای افزایش ضریب امنیت منطقه، یک کانکس پلیس نیز مستقر شده تا امنیت به‌طور کامل برقرار شود.
 بازسازی صحنه انجام نشد
بعد از دستگیری متهم قرار شد که وی ظهر دیروز همراه با بازپرس پرونده و تیمی از کارآگاهان به محل حادثه برود تا صحنه قتل و مجروح کردن شهروندان را بازسازی کند اما به‌خاطر ازدحام جمعیت این کار انجام نشد. ساعت ۱۲سه‌شنبه وقتی متهم به خیابان شهید مدنی انتقال یافت جمعیت زیادی در آنجا جمع شدند که امکان بازسازی صحنه از سوی جوان جنایتکار وجود نداشت. این درحالی بود که بازپرس شهریاری قاضی دادسرای جنایی نیز که در محل حادثه حاضر شده بود، به تحقیق از مغازه دارها و شاهدان بسنده کرد و بازسازی صحنه جنایت انجام نشد.
براساس این گزارش، روز گذشته تمامی افرادی که از سوی بازپرس جنایی تهران مورد پرس و جو قرار گرفتند اظهار داشتند که متهم حالت عادی نداشته و دیوانه وار به سمت مردم حمله و با چاقو آنها را مجروح کرد.
 بستری در‌ آی‌سی‌یو
در محل حادثه خانواده مجروحان حادثه نیز حضور داشتند. یکی از مجروحان زینب نام دارد و در قسمت آی‌سی‌یو بیمارستان بستری است. خواهر وی درخصوص حادثه گفت: خواهرم زینب روز حادثه همراه فرزندش به خیابان رفت تا قسط هایش را پرداخت کند. به گفته شاهدان خواهرم وقتی مورد حمله مرد خطرناک قرار گرفته فرزندش را که در آغوشش بوده به داخل مغازه طلافروشی پرتاب کرده تا او در امان باشد. وی ادامه داد: چاقو به قفسه سینه خواهرم اصابت کرده و امیدوارم که خطر رفع شود و او دوباره به آغوش خانواده برگردد.

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. علی:

    نظام آباد کلا منطقه اراذل خیزه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.