عامل نشر اکاذیب و توهین در فضای اینترنت بازداشت شد

۲۸م آذر ،

با تلاش ماموران تخصصی پلیس سایبری پایتخت فردی که با ایجاد صفحه ای در سایتهای شبکه های اجتماعی داخلی اقدام به نشر اکاذیب و توهین به دیگران می نمود دستگیر شد .

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران از پایگاه خبری پلیس ، باتلاش ماموران مبارزه با جرایم رایانه ای و اینترنتی پلیس فتا پایتخت، فردی که با ایجاد صفحه ای در شبکه های اجتماعی داخلی اقدام به نشر اکاذیب و توهین به دیگران می نمود شناسایی و بازداشت شد.
این گزارش حاکیست،چندی پیش  پرونده ای از سوی دادسرای ویژه جرایم رایانه ای تهران مبنی بر شکایت زن جوانی ایجاد صفحه ای در یکی از “شبکه های اجتماعی داخلی” و درج مطالب توهین آمیز در مورد وی بلافاصله رسیدگی به پرونده در دستور کار کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ قرار گرفت.
در این گزارش آمده است،پس از انجام مکاتبات با مدیریت سایتی که صفحه در آن ایجاد شده بود ردپای شخص ایجاد کننده صفحه مشخص گردید.با انجام اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتای تهران بزرگ و پس از انجام مکاتبات و استعلام های مربوطه هویت شخص استفاده کننده به نام “سارا”مشخص گردید.
پس از احضار نامبرده و انجام بازجویی و تحقیقات اولیه مشخص گردید که همسر وی که “حسن”نام دارد عضو سایت شرکت ارائه دهنده سرویسهای اینترنتی بوده و احتمال ایجاد صفحه علیه شاکیه توسط وی است.
گفتنی است،در نهایت متهم پرونده پس از یک عملیات تعقیب  مراقبت پلیسی دستگیر و به پلیس فتا پایتخت منتقل و تحت بازجویی های پلیسی قرار گرفت.در خلال بازجویی های فنی متهم به جرم خود اعتراف نمود و به همراه پرونده به دادسرا اعزام و برای وی قرار مناسب صادر گردید. 
شایان ذکر است، کارشناسان پلیس سایبری پایتخت اخطار دادند از قرار دادن تصاویر شخصی در فضای مجازی خودداری کنید زیرا این فضا بستر مناسبی برای وقوع جرم و سوء استفاده از کاربران است ، به یاد داشته باشیم در این فضا به کسی اعتماد نکنیم./ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.