عامل هک یکی از مراکز اینترنتی پر سرعت دستگیر شد

خبرگزاری آریا-فردی که سرویس تعدادی از کاربران مرکز اینترنت پر سرعت شهرهای مرکزی کشور را هک کرده بود ، توسط پلیس فتا استان گیلان شناسایی و دستگیر شد .

به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پایگاه خبری پلیس؛ سرهنگ ”محمدخانی“ رئیس پلیس فتا استان گیلان در با اعلام این خبر گفت: بدنبال ارجاع یک مورد پرونده از مرجع قضایی به دادخواهی فردی با هویت معلوم مبنی بر اینکه از حجم دانلود اینترنت پرسرعت وی بصورت غیر مجاز استفاده می شود ، موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

سرهنگ محمدخانی افزود: کارآگاهان و کارشناسان پلیس فتا با تحقیقات از شاکی و پی جویی های فنی و پلیسی موفق شدند ، هکر جوانی را که با سوء استفاده از غفلت کاربران و عدم توجه آنان به رعایت نکات ایمنی ، توانسته بود شناسه کاربری و گذر واژه اینترنت پرسرعت تعدادی از کاربران را هک کرده و بصورت غیر مجاز از حجم دانلود آنان سوء استفاده کند ، شناسایی و با دستور مقام قضایی در شهرستان رشت دستگیر و به پایگاه انتظامی انتقال داده شد .

این مقام انتظامی ادامه داد: متهم ابتدا منکر همه اتهامات وارده شد اما با مشاهده شواهد و قرائن علمی موجود ضمن اقرار به بزه انتسابی خود ، روانه زندان شد .

سرهنگ محمد خانی به کاربرانی که از اینترنت پرسرعت استفاده می کنند، توصیه کرد: با تغییر شناسه کاربری و گذر واژه پیش فرض مودم و همچنین اختصاص رمز مناسب و استاندارد از هک و نفوذ افراد سود جو و فرصت طلب پیشگیری کنند.

 رییس پلیس فتا گیلان در خاتمه تصریح کرد : کاربران باید در حفظ و نگهداری آدرس ، یوزر نیم و پسورد مودم خود نهایت دقت را داشته باشند و این نکته را هم همیشه مدنظر قرار دهند که قبل از اتصال به اینترنت رایانه خود را به سه محافظ اصلی آنتی ویروس ها، آنتی بدافزارهای جاسوسی و فایروال تجهیز کنند تا از امنیت نسبی در فضای آنلاین برخوردار شوند.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.