عباسی ادعای آسوشیتدپرس دربارهٔ برنامه هسته‌ای ایران را رد کرد

۰۹م آذر ،

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس با استناد به نمودارهایی که هیچ نشانی دال بر معتبر بودن آن وجود ندارد سعی کرد به ادعاها دربارهٔ برنامه هسته‌یی ایران جان دوباره ببخشد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی از وین با استناد به نمودارهایی که می‌گوید “مقامات یک کشور منتقد برنامه اتمی ایران” در اختیارش قرار داده‌اند و هم چون قبل خواسته‌اند نام‌شان فاش نشود،‌ مدعی شد دانشمندان ایرانی شبیه‌سازی‌هایی کامپیوتری از یک سلاح هسته‌یی را به اجرا درآورده‌اند که قدرت انفجاری آن سه برابر انفجارهای اتمی هیروشیما است.

فریدون عباسی، رییس سازمان انرژی اتمی در حاشیه دومین سالگرد شهادت شهید شهریاری دربارهٔ گزارش مذکور به خبرنگار ایسنا گفت: این گزارش‌ها و خبرها صحت ندارد.

بنا بر گزارش آسوشیتدپرس، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سال قبل در گزارش خود اشاره کرد که نمودارهایی را به دست آورده که نشان می‌دهد ایران به محاسبات انفجارهای اتمی پرداخته است.

آسوشیتدپرس به نقل از یک دیپلمات عالی‌رتبه که مدعی شد موضع بی‌طرفی دارد تایید کرد که نموداری که در اختیار آسوشیتدپرس قرار گرفته از همان نمودارهایی است که در اختیار آژانس قرار گرفته‌ بود.

بنابراین گزارش علی اصغر سلطانیه، نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پاسخ به سوالی در این باره گفت که چیزی در این خصوص نشنیده است.

وگیل تودور، سخنگوی آژانس گفت که آژانس در این‌باره هیچ اظهارنظری ندارد.

/۲۷۲۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.