عباس: حمله iبه غزه ضربه‌ای iبه پروژه ملی فلسطین است

۲۶ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

رییس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد که رژیم صهیونیستی با تجاوزات سه روز اخیر علیه نوار غزه که تا کنون iبه شهادت ۲۴ فلسطینی منجر شده است، سعی در ضربه زدن iبه پروژه ملی فلسطین دارد.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، iبه نقل از پایگاه خبری الجزیره، محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که با محمد مرسی، رییس‌جمهوری مصر توافق کرده است که از هر راهکاری برای آرامش اوضاع در نوار غزه استفاده شود.

عباس همچنین از تماس خود با بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد خبر داد که قرار است طی دو روز آینده برای بررسی اوضاع نوار غزه iبه اراضی اشغالی فلسطین مسافرت کند.

رییس تشکیلات خودگردان فلسطین در عین حال تصریح کرد که تماس‌هایی را هم با بعضی از کشورها برقرار کرده و خواستار مداخله آنها با استفاده از همهی ابزارهای ممکن برای مقابله با تجاوز رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه شده است تا زمینه وحدت و آشتی ملی میان گروه‌های فلسطینی فراهم آید.

عباس که جمعه در رام‌الله سخنرانی می‌کرد، در بخش دیگری از اظهارات خود iبه تلاش‌هایش برای برقراری تماس با رهبران جنبش مقاومت اسلامی (حماس) مانند خالد مشعل، رییس دفتر سیاسی این جنبش و اسماعیل هنیه، نخست وزیر دولت منتخب فلسطین iبه منظور بررسی مساله آشتی ملی اشاره کرد و گفت که موفق iبه برقراری تماس با آنها نشده است.

وی مدعی شد که هدف از تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه غزه مانع‌تراشی بر سر راه تلاش‌های دیپلماتیک تشکیلات خودگردان فلسطین در زمینه مراجعه iبه سازمان ملل متحد و درخواست پذیرش فلسطین iبه عنوان عضو ناظر در این سازمان است.

عباس افزود: رای‌گیری درباره این درخواست تشکیلات رام‌الله در تاریخ ۲۹ نوامبر جاری صورت خواهد گرفت و من تحت هر شرایطی در این جلسه شرکت خواهم کرد و هیچ چیزی نمی‌تواند مرا از این کار منصرف کند.

به گفته مقامات رام‌الله، پس از حمله رژیم صهیونیستی iبه غزه، عباس مسافرت دوره‌ای خود iبه کشورهای اروپایی را ناتمام گذاشته و در حالی که قرار بود از سوئیس راهی فرانسه و سپس کشورهای دیگر شود، در پی تشدید حملات، iبه کرانه باختری بازگشته است.

به گزارش تفسیری ایسنا، iبه نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین صائب عریقات، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) نیز گفته است که عباس خواستار برگزاری جلسه فوق‌العاده اتحادیه عرب برای بررسی تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی iبه غزه شده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.