عباس عبدی:اصلاح‌طلبانی که می گویند در انتخابات تقلب شده اباطیل می گویند/اینکه می گویند اگر اصلاح‌طلبان بیایند رای می آورند حرف اشتباهی است

۳۰م دیماه ،

من این فرض را غلط می دانم که یک کسانی بیایند و بگویند حتماً رأی می آوریم. چرا؟ چون وقتی رأی نیاورند، می زنند زیرش و می گویند تقلب شده. این چه فرضی است که ما داریم می گذاریم؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، عباس عبدی از مهره های فعال اصلاح طلبان در مصاحبه با دویچه وله با دعوت اصلاح طلبان به حضور در انتخابات سال آینده ریاست جمهوری گفت: باید ببینیم دنبال چه هستیم در انتخابات. مجموعه ای که در انتخابات ۸۸ آن نحوه برخورد را داشتند، فارغ از اینکه سیاست شان درست یا غلط بوده، دیگر نمی توانند در این انتخابات باز هم از همان زاویه وارد شوند، اصلاً اجازه به آن ها داده نمی شود.

عضو مستعفی حزب مشارکت در ادامه با انتقاد از از این منطق اصلاح طلبان که ” در انتخابات تقلب شده چون ما برنده نشده ایم ” اظهار داشت :” من این فرض را غلط می دانم که یک کسانی بیایند و بگویند حتماً رأی می آوریم. چرا؟ چون وقتی رأی نیاورند، می زنند زیرش و می گویند تقلب شده. این چه فرضی است که ما داریم می گذاریم؟ چه کسی این را گفته، اصلاً از کجا این را درآورده اند که اگر یک نامزد اصلاح طلب بیاید، حتماً و حتماً رأی می آورد. من از جمله کسانی هستم که (حالا شاید خیلی صحیح نباشد این را بگویم) ولی معتقد نیستم که حتی اگر قوی ترین چهره اصلاح طلب هم بیاید، لزوماً رأیش قطعی است. اتفاقاتی ممکن است در عرصه سیاسی بیافتد که اصلاً چنین چیزی رخ ندهد. همچنان که در سال ۸۸ هم معتقد به این نبودم که مثلاً هر کسی که از این ور بیاید، گارانتی است و رأی دارد. این گارانتی کلاً مخل اندیشه سیاسی است و آدم ها را از واقعیت اجتماعی منحرف می کند.

وی در انتهای اظهاراتش می افزاید :” ببینید این مسئله خیلی روشنی است. من هم بدم نمی آید که کسی بیاید که همه بتوانند به او رأی دهند ولی این حکایت یک کاسه ماست و یک دریا دوغ است. بحث سر این است که نامزدی باید معرفی شود که تا حدی ویژگی های قابل قبول اصلاح طلب ها را داشته باشد و همچنین معرف تغییر نگاه اصلاح طلب ها به وضعیت جاری باشد.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.