عبداللهیان: مسکو و تهران در کنار ملت و دولت سوریه می‌ایستند

۳۰م آذر ،

معاون وزیرامور خارجه، خبرها منتشره از سوی رسانه‌های گروهی به نقل از وی مبنی بر کناره‌گیری بشار اسد، رییس‌جمهور سوریه از قدرت را تکذیب و از انتشار یافتن این قبیل شایعات ابراز تأسف کرد.

حسین امیر عبداللهیان با ابراز تأسف از خبرها منتشره توسط رسانه‌های گروهی که با اصول این حرفه در تضاد است، تصریح کرد: ما در کنار محور مقاومت خواهیم ایستاد و با حل نظامی بحران سوریه مخالفیم. مسکو و تهران در کنار ملت و دولت سوریه می‌ایستند.

معاون وزیر خارجه در بخش دیگری از این گفت‌وگو اظهار کرد: به رسمیت شناختن یک گروه کم تعداد مخالف سوری به عنوان نماینده ملت سوریه، نوعی جنگ روانی است. راه حل نظامی و مسلح‌سازی گروه‌های مخالف سوری، خدمت به منافع رژیم صهیونیستی است.

وی با ابراز امیدواری برای پیروزی ملت سوریه و تشکیل دولت ملی در این کشور، با اشاره به طرح پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد: تاکنون مخالفت صریح و آشکاری با طرح ایران برای حل بحران سوریه ملاحظه نکرده‌ایم.

امیرعبداللهیان با اشاره به گفت‌وگوهای اخیر خود با مقامات روسیه گفت: روسیه از طرح ایران برای حل بحران سوریه از طریق گفت‌وگوی ملی میان همه طرف‌های سوری با دولت دمشق حمایت می‌کند. طرح شش ماده‌یی ایران به مصر، ترکیه، عربستان، اخضر ابراهیمی، دبیرکل سازمان ملل متحد، چین، روسیه، پاکستان و بعضی کشورهای دیگر ارائه شده و مخالفت آشکاری با آن نشده است. روسیه هم اعلام کرده که طرح ایران مکمل طرح کوفی عنان است و مسکو و تهران در زمینه فعال‌سازی این طرح به توافق دست یافته‌اند.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با شبکه خبری العالم افزود: مهم آن است که با گفت‌وگوی سیاسی از خشونت دور شویم و به سمت صلح و آرامش در سوریه به منظور دستیابی به راهکاری مشترک برای حل بحران حرکت کنیم. این که گروهی کوچک در خارج از سوریه می‌کوشد سرنوشت ملت این کشور را تعیین کند، نوعی توهین به این ملت است. نظامی کردن اوضاع، راهکارهای امنیتی و جنگ روانی و تبلیغاتی، سوریه را به سمت سرنوشتی مبهم سوق می‌دهد و در نهایت سبب می‌شود به عنوان همسایه‌ای ضعیف برای رژیم صهیونیستی باقی بماند.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: دولت آمریکا از دو سال پیش کوشید با حمایت از تروریست‌ها و گروه‌های مسلح که به رژیم صهیونیستی و دشمنان منطقه خدمت می‌کنند، نظام دمشق را سرنگون کند. بنابراین این طرف‌ها مسوول کشته شدن ملت سوریه می باشند. همه طرف‌ها به ویژه آمریکا باید در سیاست‌های خود تجدید نظر کنند و به راه حلی سیاسی بیندیشند.

او با اشاره به این که حامیان گروه‌های تروریستی با وجود وارد کردن خسارات سنگین به تاسیسات زیربنایی سوریه، موفق به اجرای طرح‌های خود نشده‌اند، گفت: ما شاهد پیروزی ملت سوریه و روی کار آمدن دولت وحدت ملی و تقویت پیوند برادری میان قشرهای مختلف مردم سوریه خواهیم بود.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.