عبدالله صالح تبعید می شود؟

رئیس جمهوری یمن با انجام تغییراتی در ارتش و نیروهای نظامی این کشور و با محدود کردن قدرت نزدیکان رئیس جمهوری پیشین، تسلط خود را بر نظامیان یمن افزایش داد.به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری یمن تغییراتی را در ارتش و نیروهای نظامی این کشور انجام داد که بر اساس آنها بسیاری از یگان‌های ارتش و نیروهای نظامی این کشور را تحت کنترل مستقیم خود درآورد.بنا بر دستورات صادر شده از سوی منصور هادی هفت تیپ از گارد ریاست جمهوری یمن که تحت فرماندهی احمد علی صالح، فرزند علی عبدالله صالح ، رئیس جمهوری مخلوع یمن بود، تحت فرماندهی مستقیم منصور هادی درمی‌آید.
منصور هادی همچنین دستور داد تا چند تیپ از گارد ریاست‌جمهوری و لشگر یکم زرهی این کشور که فرماندهی آن به عهده علی محسن الاحمر، یکی از مخالفان اصلی رئیس جمهوری پیشین است، مراقبت از تشکیلات ریاست جمهوری را به عهده بگیرند و فرماندهی آنها به طور مستقیم به خود منصور هادی سپرده شود.گارد جدید ریاست جمهوری یمن براساس این دستور از یک تیپ لشگر یکم زرهی و سه تیپ گارد جمهوری این کشور تشکیل خواهد شد و به طور کامل از نیروهای مسلح این کشور استقلال خواهد داشت.
بر اساس دستورات صادر شده از سوی منصور هادی برخی از یگان‌های لشگر یکم زرهی و گارد جمهوری این کشور نیز به مناطق مختلف یمن اعزام شده‌اند تا در آنجا به ماموریت‌های خود ادامه دهند که این امر تا حدود زیادی باعث کاهش قدرت و نفوذ گارد جمهوری و لشگر یکم زرهی خواهد شد.این اقدام منصور هادی تا حد زیادی قدرت احمدعلی صالح را کاهش خواهد داد و باعث توزیع قدرت در یمن می‌شود که رئیس جمهوری در این کشور حرف اول را خواهد زد.
به دنبال خلع علی عبدالله صالح از قدرت، مردم یمن همواره با برگزاری تظاهرات کناره‌گیری دیگر افراد وابسته به وی از راس امور در یمن را خواستار بودند که این امر به دلیل شرایط سیاسی حاکم در یمن مقدور نبود.
از سوی دیگر منابع نزدیک به منصور هادی اعلام کردند که وی مذاکراتی را با مقامات قطر برای انتقال علی عبدالله صالح به این کشور انجام داده است.
بنا به گفته این منابع، قطر به مقامات یمنی پیشنهاد داده تا عبدالله صالح به قطر منتقل شود و قطر نیز به وی پناهندگی اعطا کند.
 

۵۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.