عبور معاملات بازار سرمایه از ۵۶ هزار میلیارد تومان

۲۹ آبان ،

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: معاملات بازار سرمایه از ابتدای امسال از ۵۶ هزار میلیارد تومان عبورکرده است.

به گزارش تفسیری واحد مرکزی خبر، علی صالح آبادی افزود: معاملات سال قبل بورس اوراق بهادار تهران، فرابورس و بورس کالای ایران ۶۲ هزار میلیارد تومان بود که امسال این رکورد شکسته می گردد.
وی با بیان اینکه ارزش بازار بورس تهران و فرابورس به ترتیب به بیش از ۱۴۲ و ۳۷ هزار میلیارد تومان رسیده است، اظهار داشت :  مجموع ارزش بازار این دو بورس بیش از ۱۸۰ هزار میلیارد تومان است.
صالح آبادی ، افزایش نقدشوندگی، عمق و ارزش بازار و گسترش سطح دسترسی مردم را از مهم ترین ویژگی های بازار سرمایه در سال های اخیر نام برد و گفت : راه اندازی معاملات بر خط (آنلاین) سبب شده است بعضی شعب بانک ها خدمات بازار سرمایه را ارائه دهند که این موضوع سبب افزایش دسترسی مردم به این بازار شده است.
وی یکی از کارکردهای مهم بازار سرمایه را تامین مالی شرکت ها و بنگاه های اقتصادی اعلام کرد و گفت : شرکت های متوسط و بزرگ می توانند با انتشار یافتن اوراق بهادار بخشی از منابع مالی خود را از طریق بازار سرمایه تامین کنند.
سخنگوی سازمان بورس اظهار داشت : بنگاه هایی که محصولاتشان قابل پذیرش در بورس کالاست می توانند برای
تامین مالی کوتاه مدت از طریق این بازار اقدام کنند.
وی با بیان اینکه امکان سلف فروشی در بورس کالا مهیاست، خاطر نشان کرد : شرکت ها می توانند پول خود را به صورت نقدی دریافت کنند اما محصولات خود رادر سه ماه تا یک سال بعد به خریداران تحویل دهند که این امر تامین مالی کوتاه مدتی را برای شرکت ها فراهم کرده است.
صالح آبادی گفت : استانداردهای مشخصی برای پذیرش کالاها در بورس کالا وجود دارد که شرکت ها می توانند با ورود به این عرصه، محصولات خود را در فضای رقابتی بورس کالا کشف قیمت کنند.


IRIBNews RSS TopNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.