عجیب‌ترین مرده‌خورهای جهان دستگیر شدند

۹ م دیماه ،

این چهار نفر جزو سربازانی بودند که محل اتفاق سقوط هواپیمای لخ کاژینسکی را محاصره کرده بودند و محافظت از آنجا را بر عهده داشتند.

به گزارش مجله شبانهممتازنیوز، هواپیمای حامل لخ کاژینسکی رئیس جمهور لهستان ‌همسرش و مقامات بلندپایه سیاسی و نظامی این کشور روز دهم آوریل سال ۲۰۱۰ به سبب دید ناکافی ناشی از مه غلیظ در منطقه سمولنسک سقوط کرد و ۹۶ سرنشین آن جان خود را از دست دادند.

اگرچه این اتفاق شوک بزرگی به دولت لهستان وارد کرد اما اتفاقی که طی هفته های اخیر افشا شده، این اتفاق را تحت الشعاع قرار داده است چراکه مشخص شده چهار سرباز وظیفه روس کارتهای بانکی یکی از قربانیان این اتفاق را سرقت کرده اند.

کمیته تحقیق روسیه دربارهٔ این اتفاق با صدور بیانیه ای اعلام کرد که بخش نظامی این کمیته مدارک و اسناد کافی بر ضد این چهار سرباز وظیفه گردآوری و پرونده آنها را به دادگاه ارسال کرده است. این چهار نفر جزو سربازانی بودند که محل اتفاق سقوط هواپیمای لخ کاژینسکی را محاصره کرده بودند و محافظت از آنجا را بر عهده داشتند.

بر اساس اعلام کمیته تحقیق روسیه این اشخاص چندین کارت بانکی متعلق به آندری پریززنیچ رییس کمیته نظارت بر اماکن یادبود ملی لهستان را که در این اتفاق جان باخت ربوده و در مجموع ۶۰ هزار روبل معادل ۱۶۰۰ یورو از حسابهای او خارج کرده بودند.

این چهار نفر احتمال دارد حداکثر به شش سال زندان محکوم شوند اما ارتش تاکید کرده با هرکس که وجهه ارتش روسیه را مخدوش کند، برخورد جدی خواهد کرد.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.