عجیب ترین هفته طلا طی سالیان اخیر

۳۱فروردین۱۳،

عجیب ترین هفته طلا طی سالیان اخیر | چاپ |
شنبه ۳۱ فروردین ساعت ۱۵:۵۰

بینا-  قیمت طلا در هفته قبل با سقوط مبهوت کننده و افت تقریباً ۲۰۰ دلاری، دو کانال قیمتی را پشت سر گذاشت که بازار طلای داخل با مقاومت تنها ۴۲ هزار تومان از هر مثقال طلا کاست.
به گزارش بینا به نقل ازسایت طلا، هفته ای که سپری شد هفته ای خاطره انگیز و تاریخی برای بازار طلا محسوب می گردد، هفته ای که بهای طلا سقوطی ۲۰۰ دلاری را تجربه کرد، وچشم فعالان این بازار را به خود خیره کرد.
رخدادی که کم سابقه قلمداد شده و حداقل کارشناسان تا نیم قرن اخیر سابقه چنین افتی را نداشته اند.
بر اساس این گزارش، کاهش قیمت جهانی طلا که از روز چهارشنبه ۲۱ فروردین ماه به دنبال توقف سیاستهای انبساطی در آمریکا آغاز شده بود، با فشار بانک مرکزی اروپا به قبرس برای فروش ذخایر ۵۳۰ میلیون دلاری طلا جهت بازپرداخت زیان بانکهای تجاریش به اوج رسید که در این میان نباید از کاهش معاملات و افت تقاضا برای سرمایه گذاری در بازار طلا و انتقال سرمایه ها به سمت بازارهای بورس چشم پوشی کرد.
بنابراین گزارش، در روز شنبه هر اونس طلا در پایان هفته ی بازارهای جهانی بر قیمت ۱۴۷۸ دلار بسته شد که با رسیدن به این سطح نسبت به بهای روز چهارشنبه بیش از ۱۰۰ دلار افت داشت، اتفاقی که در دو سال قبل سابقه نداشت.
این گزارش حاکیست، در روز شنبه بازار تهران در پی افت جهانی طلا از هر مثقال طلای ۱۷ عیار، ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان و از هر گرم طلای ۱۸ عیار ۴۶۱۷ تومان کسر و با بهای ۵۶۴ هزار و ۵۰۰ و ۱۳۰ هزار و ۱۹۹ تومان به فروش رساند.
قابل ذکر است، روز یکشنبه بازار داخل به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا تعطیل بود.
در روز دوشنبه قیمت طلا در سطح جهانی با سقوط حدوداً ۱۱۵ دلاری از کانال ۱۴۰۰ دلار که در ظرف چند روز کسبش کرده بود فروتر رفت و به کانال قیمتی ۱۳۰۰ دلار وارد شد و با بهای ۱۳۶۲ دلار و ۶۸ سنت به فروش رسید.
بازار طلای تهران با کاهش قیمت هر اونس طلا و از آن مهمتر ارزش دلار داخل به ریزش قیمتها پرداخت و هر مثقال طلای ۱۷ عیار را با بهای ۵۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار را با نرخ ۱۲۶ هزار و ۴۴ تومان به فروش رساند که نسبت به روز شنبه نشان دهنده ی افت ۱۹ هزار تومانی و ۴۱۵۵ تومانی طلا بود.
این گزارش می افزاید، در روز سه شنبه افت و خیز قیمت طلا در سطح جهانی، در غروب بهای این فلز زرد رنگ را به ۱۳۶۹ دلار رساند که با این میزان نسبت به روز قبل بیش از ۶ دلار افزایش داشت.
در این روز در بازار داخل قیمت هر مثقال و گرم طلا به ۵۴۲ هزار تومان و ۱۲۵ هزار و ۱۲۱ تومان رسید که نسبت به روز قبل قدری کاهش داشت.
بنابراین گزارش، در روز چهارشنبه قیمت طلا از نوسان افتاده و در سطح ۱۳۷۰ دلار و ۴۶ سنت بسته شد.
در همین روز طلا در بازار داخل با توجه به افت ارزش ارزها، تا سطح ۵۳۸ هزار و ۵۰۰ تومان در هر مثقال و ۱۲۴ هزار و ۳۱۳ تومان در هر گرم طلا پایین رفت.
شایان ذکر است، در روز پنج شنبه قیمت طلا با نوسان همراه بود و بعد از تجربه نرخ ۱۳۳۹ دلار در اوایل صبح در نهایت بر بهای ۱۳۸۷ دلار و ۲۰ سنت بسته شد.
بازار داخل در روز پنج شنبه تا حدودی قیمتها را افزایش داد و هر مثقال طلای ۱۷ عیار به بهای ۵۴۲ هزار تومان در ساعات پایانی کار بازار رسید.
هر گرم طلای ۱۸ عیارهم در این روز با نرخ ۱۲۵ هزار و ۱۲۱ تومان معامله شد.
گفتنی است، قیمت جهانی طلا که در روزهای قبل با افت پی در پی بازارهای جهانی را شوکه کرده بود، در روز جمعه تا حدودی به جبران پرداخت و نرخ هر اونس طلا بر ۱۴۰۷ دلار و ۵۰ سنت بسته شد.


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.