عدم آگاهی برگزارکنندگان المپیک از ملیت ها و پرچم ها

عدم آگاهی برگزارکنندگان المپیک از ملیت ها و پرچم ها

جام جم آنلاین: برگزار کنندگان المپیک لندن به رغم اینکه المپیک ۲۰۱۲ هنوز رسما افتتاح نشده است مرتکب دو گاف شده اند که یکی نزدیک بود به تنشی دیپلماتیک با پیونگ یانگ منجر شود و دیگری به مساله ملیت های داخل بریتانیا مربوط می شد.

به گزارش روز جمعه جام جم آنلاین به نقل از رویترز، ظاهرا برگزارکنندگان المپیک با ملیت ها و پرچم ها مشکل دارند.

رقابت های فوتبال المیپیک قبل از افتتاحیه رسمی بازی ها آغاز می شوند. روز پنجشنبه در جریان دیدار تیم ملی فوتبال بریتانیا که از بازیکنان انگلیسی و ولزی تشکیل می شود هنگام معرفی جو آلن بازیکن ولزی تیم ملی فوتبال بریتانیا با ملیت انگلیسی معرفی شد که در پی واکنش فدراسیون فوتبال ولز برگزارکنندگان ناگزیر به عذر خواهی شده و قول دادند این مساله دیگر تکرار نشود.

تیم ملی بریتانیا از سال ۱۹۶۰ در رقاابت های المپیک شرکت نداشته است. برخلاف رقابت های بین المللی فوتبال که بریتانیا با چهار نماینده شامل انگلستان، اسکاتلند، ایرلند شمالی و ولز شرکت می کند، در المپیک به دلیل خودداری فدراسیون های فوتبال اسکاتلند و ایرلند شمالی برای شرکت در تیم ملی فوتبال بریتانیا این تیم فقط از بازیکنان انگلیسی و ولزی تشکیل می شود.

جو آلن ۲۲ ساله یکی از پنج بازیکن ولزی در کنار رایان گیگز مشهور و گرگ بلامی است که برگزارکنندگان در جریان دیدار تیم ملی بریتانیا با سنگال به اشتباه وی را انگلیسی معرفی کردند.

از سوی دیگر، چهارشنبه شب نیز هنگام دیدار تیم ملی فوتبال بانوان کره شمالی با کلمبیا برگزارکنندگان به اشباه پرچم کره جنوبی را روی اکران نشان دادند که این مساله موجب بازیکنان کره شمالی زمین را ترک کرده و پس از عذرخواهی ژاک روگ رییس کمیته بین المللی المپیک و رفع اشتباه این بازی با یک ساعت تاخیر برگزار شد که در پایان تیم ملی فوتبال بانوان کره شمالی دو بر صفر کلمبیا را شکست داد. مترجم: بهرام افتخاری.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.