عدم اختصاص ردیف اعتباری به مدیریت حریق جنگل‌ها پس از سه سال

عدم اختصاص ردیف اعتباری به مدیریت حریق جنگل‌ها پس از سه سال

طرح جامع مدیریت پیشگیری و اطفاء حریق در جنگل‌ها و مراتع کشور به‌منظور پیشگیری از حریق و مقابله با آن از سوی وزارت جهاد کشاورزی ارائه شد و پس از نهایی شدن این طرح در سال ۸۹، هم‌اکنون رایزنی‌ها برای اختصاص ردیف اعتباری برای آن ادامه دارد.

رئیس کارگروه آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگل سازمان مدیریت بحران در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب گفت: این طرح پس از ارائه توسط وزارت جهاد کشاورزی با مشارکت سازمان حفاظت محیط زیست، ستاد کل نیروهای مسلح، سازمان مدیریت بحران و دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران پس از انجام اصلاحات به تصویب نهایی رسید.

حسام افزود: اخیراً با پیگیری‌های صورت‌گرفته از سوی وزیر جهاد کشاورزی، سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان جنگل‌ها مکاتباتی از سوی دفتر ریاست جمهوری با معاونت امور راهبردی انجام شده است تا منابع اعتباری این طرح تأمین شود.

وی با اشاره به میزان اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح جامع مدیریت پیشگیری و اطفاء حریق در جنگل‌ها و مراتع کشور خاطرنشان کرد: مجموع کل اعتبار پنج‌ساله در محورهای مختلف طرح ازجمله پیشگیری، کشف و شناسایی، اطفاء حریق و عملیات بعد از آن ۴۱۷ میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان است که در حال حاضر پیگیری‌های لازم برای اختصاص ردیف اعتباری به این طرح ادامه دارد./

 

خبرنگار: سهیلا گلی‌زاده

V-910628-02

جنگل و مراتع

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.