عدم ارتباط رشته دانشگاهی با تخصص، عامل نزول جایگاه روابط عمومی‌ها

نتایج تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد 93 اعلام شد.

داریوش راشد نسب، در مجمع عمومی شورای هماهنگی روابط عمومی های استان کردستان، اظهار کرد: ارتقای جایگاه روابط عمومی ها در سازمان مربوطه خود، موجب تسهیل در امور می شود.
وی افزود: روابط عمومی ها می توانند به عنوان مشاوران مدیران، در تصمیم گیری ها آنان را کمک کنند و موجب تعالی نگرش ها شوند.
راشد نسب عنوان کرد: در گذشته روابط عمومی ها در سطح پایین ترین بخش های هر اداره ای بودند اما در حال حاضر خوشبختانه اتاق های آنان در کنار اتاق های مدیران ادارات قرار دارد و این نشان دهنده اهمیت دادن و ارتقای جایگاه آنان است.
وی بیان کرد: روابط عمومی باید به شکل مدیریتی اداره شود و مدیر اداره متبوع خود را به سمت اهداف سازمان هدایت کند.
مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج ادامه داد: در حال حاضر کوشش های تبلیغاتی و اطلاع رسانی ۲۰ الی ۳۰ درصد کار روابط عمومی ها را شامل می شود و ۷۰ الی ۸۰ درصد فعالیت روابط عمومی ها به نقش مدیریتی آنان بر می گردد.
وی به ضرورت غنا بخشیدن به فعالیت های روابط عمومی ها تاکید و تصریح کرد: یکی از بزرگترین و حساس ترین اهداف و خدمات کنونی ما، تدوین سند راهبردی شورای روابط عمومی ها در استان کردستان خواهد بود.
راشد نسب همچنین تاکید کرد: باید روابط عمومی ها جایگاهی مستقل در ادارات داشته باشند و در راستای تامین امنیت شغلی و توقعات صنفی خودشان هر مدیری نتواند با نقش آنها بازی کند.
وی در ادامه با اشاره به ضرورت تهیه بانک اطلاعاتی روابط عمومی ها، بیان کرد: شناخت نسبت به جایگاه روابط عمومی، به کم کردن خلاءها و آسیب های این حوزه کمک خواهد کرد و باعث ترسیم و تببین جایگاه واقعی روابط عمومی ها به مدیران خواهد شد.
وی در پایان یادآور شد: روابط عمومی ها باید نسبت به همه بخش های سازمان یا اداره خود شناخت و آگاهی کافی داشته باشند تا بتوانند مسایل اجرایی را به مدیر خود انتقال دهند.
همچنین در این جلسه ماجد رموزی، دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی های کردستان طی سخنانی کوتاه اظهار کرد: سال گذشته چهار جلسه هیئت رئیسه این شورا برگزار شده و در سال ۹۳ نیز تاکنون هشت جلسه برگزار شده است.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲۲ مصوبه توسط این شورا به تصویب رسید که ۸۰ درصد آنها اجرایی شدند، گفت: در سال جاری و تاکنون ۲۹ مصوبه به تصویب شورا رسیده است که ۹۰ درصد آنها تاکنون اجرایی شده اند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.