عدم تخصیص ارز مبادله‌ای به لپ‌تاپ‌ و رایانه

۱فروردین ۱۳،

 

لپ‌تاپ‌ و رایانه جزو اولویت‌های کالایی گروه نهم قرار دارند، ولی تا به حال ارز مبادله‌ای به آنها تعلق نگرفته و فقط ثبت سفارش شده است.
 
محمد حسن محمدی، مدیرعامل شرکت رایانه‌ای لوتوس ضمن بیان این مطلب گفت: در بازار رقابتی فروشندگانی که در حجم بالا کار می‌کنند، نمی‌توانند اجناس خود را در بازار نگه دارند. از این رو هم اکنون سود واردکنندگان رایانه و لپ‌تاپ‌ از دو به نیم درصد کاهش یافته است. 
این فعال صنف رایانه همچنین عنوان کرد: هم اکنون در بین کالاهای غیرمجاز با موضوع دستگاه‌های بی‌نام، دستگاه‌های تقلبی شبیه اصل، دستگاه‌های خراب و دستگاه‌های تعمیر شده مواجه هستیم. با توجه به اینکه هیچ تضمینی برای تعمیر این دستگاه‌ها و بازگشت هزینه مشتری وجود ندارد به خریداران رایانه، لپ‌تاپ‌ و تبلت توصیه می‌کنیم کالای غیرمجاز الکترونیکی نخرند، او افزود: با افزایش تولیدات جهانی، امروز کارخانه‌هایی در برخی کشورها از قبیل چین و تایوان دستگاه‌هایی را بدون نام تولید می‌کنند و به خریدار می‌گویند هر نامی که بخواهید می‌توانید روی ‌آن بزنید. 
محمدی با بیان اینکه خرید از فروشگاه‌های معتبر و استعلام سریال دستگاه از شرکت تولیدکننده دو راه تشخیص اصالت کالا است، گفت: در حال حاضر دستگاه‌هایی از قبیل تلویزیون و لپ‌تاپ‌ با قیمت‌های کمتر وارد کشور می‌شود. این دستگاه‌ها ممکن است هیچ ایراد فنی هم نداشته باشد، اما این هرگز ملاک خوبی برای ارزیابی صحت کارآیی وسایل الکترونیکی غیرقانونی نیست، بلکه ملاک واقعی، تعداد دستگاه‌های خراب در هر ۱۰۰ دستگاه است. 

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.