عدم تسریع در تصویب لایحه حقوق شهروندی/ بررسی دقیق برای پاسخگویی به تمام نیازهای فعلی

۲۳م دیماه ،

قائم مقام وزیر دادگستری بخشنامه‌ حقوق شهروندی را یکی از افتخارات دوره تصدی آیت‌الله هاشمی شاهرودی دانست و گفت: این بخشنامه آغازی برای رسیدگی و توجه به حقوق شهروندان در جامعه بود.

“رمضانعلی یاوری” در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه لایحه حقوق شهروندی به “دولت دهم” هم نرسید، اظهار داشت: در جریان جزییات بررسی این لایحه نیستم اما این لایحه قاعدتا باید تصویب شود.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه این قانون باید جامعیت داشته و از هر لحاظ بدون نقص و پاسخگوی نیاز فعلی جامعه باشد نیاز به وقت بیشتری برای بررسی داشته و نباید در تدوین آن تسریع داشت.

قائم مقام وزیر دادگستری خاطرنشان کرد: بخش حقوقی دولت پس از مطالعه دقیق بر منشور حقوق شهروندی “قانون حقوق شهروندی” را تدوین و در قالب طرح به مجلس ارائه خواهد کرد.

گفتنی است؛ سال ۱۳۸۱ مقدمات تدوین برنامه چهارم توسعه کشور آغاز شد و در هشتم مرداد ماه ۱۳۸۲ به تصویب هیات وزیران و پس از آن به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید. بر اساس ماده ۱۰۰ قانون برنامه چهارم چشم انداز توسعه کشور دولت موظف است به منظور ارتقای حقوق انسانی، استقرار زمینه‌های رشد و تعالی و احساس امنیت فردی و اجتماعی “منشور حقوق شهروندی” را مشتمل بر محورهای تعیین شده به تصویب مراجع ذیربط برساند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.