عدم تصور “کاهش قیمت خودرو” بدعت خودروسازان است/ لزوم حمایت هدفمند

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

رییس کمیته تحقیق و تفحص از خودروسازی مجلس گفت: بدعتی که خودروسازان کشور به وجود آورده اند این است که “پایین آمدن قیمت خودرو به هیچ عنوان قابل تصور نیست” و هر اقدامی شود باز هم خواستار افزایش چند باره بهای این محصول می شوند.

علی علیلو عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با تاکید بر اینکه باید خودروسازان مکلف به کاهش هزینه های سربار خود شوند، اظهار داشت:پیش از اینکه به خودروساز وعده حمایت دهیم باید خودروسازان را مکلف به کاهش هزینه های مالی و سربارشان که قیمت تمام شده را افزایش داده است، نماییم.

رییس کمیته تحقیق و تفحص از خودروسازی “به سازی وضعیت مالی” را نیز در افزایش کیفیت خودرو بسیار مهم دانست و افزود: همچنین کنترل و نظارت از داخل باید افزایش یابد چرا که طی سالهای متمادی سوء مدیریت ها دراین صنعت مشکلاتی را اکنون شاهد آن هستیم را به وجود آورده است.

به گفته علیلو حمایت از خودروسازی فقط تزریق “ارز مبادله ای” به این حوزه نیست بلکه باید “نظارت از داخل” در این بخش از بدنه تولید کشور افزایش یابد.

وی تصریح کرد: سپس با ترمیم تمام این نواقص، می توان از خودروسازی کشور حمایت هدفمند کرد.

علیلو به قیمت خودرو نیز اشاره کرد و گفت: بدعتی که خودروسازان کشور به وجود آورده اند این است که “پایین آمدن قیمت خودرو به هیچ عنوان قابل تصور نیست” و هر اقدامی شود باز هم خواستار افزایش چند باره بهای این محصول می شوند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: آنچه که خودروسازان در حال حاضر باید مدنظر قرار دهند افزایش کیفیت این محصول است چرا که در غیر این صورت توقع هر گونه حمایت غیرمنطقی خواهد بود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.