عدم تغییر رمز عبور، عامل هک و تهدید/ عامل هتک حرمت در اینترنت دستگیر شد

نسبت به نگهداری از رمز ورودی خود دقت بیشتری را مبذول داشته و در صورتی‌که این اطلاعات را در اختیار دیگران قرار دادند سریعاً نسبت به تغییر آن‌ها اقدام کنید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، رئیس پلیس فتا استان بوشهر گفت: پیرو شکایت فردی مبنی بر تهدید به انتشار اطلاعات خصوصی، ماموران بلافاصله اقدامات خود را آغاز کردند .بنا بر اظهارات شاکیه، وی عضو یکی از شبکه‌های اجتماعی است و فردی با رمز ورود وی را هک کرده و از طریق آن در حال ایجاد مزاحمت و اقدامات سوء علیه دیگران است و با درج الفاظ رکیک و زشت نسبت به شاکیه، وی را تهدید با افشای مسائل خصوصی و خانوادگی در اینترنت کرده است.

لذا طی بررسی‌های فنی و تخصصی صورت گرفته توسط کارشناسان، نهایتاً دو متهم که از اقوام شاکیه بودند شناسایی و دستگیر شدند. متهمین پس از رویت شواهد و مدارک موجود به جرم خود اعتراف و انگیزه خود را از این اقدامات اختلاف خانوادگی عنوان و با توجه به اینکه ID و رمز شاکیه توسط متهمان ایجاد و در اختیار وی قرار داده شده بود و کماکان از رمز اولیه آن استفاده می‌شود و آن‌ها بدون هیچ مشکلی به صفحه وی دسترسی داشتند.

پلیس فتا هشدار داد؛نسبت به نگهداری از رمز ورودی خود دقت بیشتری را مبذول داشته و در صورتیکه این اطلاعات را در اختیار دیگران قرار دادند سریعاً نسبت به تغییر آن‌ها اقدام  کنند.

هک و دسترسی غیر مجاز به ایمیل و صفحات شخصی افراد و دیگر وب‌سایت‌ها جرم تلقی شده و بنا بر قانون با این افراد برخوردی قاطع خواهد شد.

دستگیری عامل هتک حرمت در اینترنت
رئیس پلیس فتا استان بوشهر گفت: پیرو شکایت فردی مبنی بر هتک حیثیت وی در فضای مجازی، ماموران اقدامات خود را آغاز کردند. طی بررسی‌های اولیه و اظهارات شاکی مشخص شد که فردی در وبلاگی مدعی شد کلیپی دارای مضامین تخریبی علیه شاکیه در اختیار دارد و به‌صورت دادن مشخصاتی از شاکی توسط دیگران کلیپ را برای آن‌ها ارسال می‌کرد.

لذا طی تحقیقات فنی و نهایی متهم پرونده که به عنوان مسوول وبلاگ فعالیت می‌کرد، شناسایی و دستگیر شد.

پلیس فتا هشدار داد: درج هرگونه مطالب توهین آمیز یا خلاف واقع در فضای مجازی که موجب تشویش اذهان عمومی علیه دیگران و هتک حرمت افراد شود جرم تلقی شده و با عاملان آن برخوردی قانونی و قاطع خواهد کرد.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.