عدم تمایل دولت به توسعه احزاب/ حضور تعجب برانگیز دو عضو خانه احزاب در مجمع احزاب آسیا

۰۸م آذر ،

نماینده هیئت اعزامی ایران به مجمع عمومی احزاب آسیا گفت: علی رغم انحلال خانه احزاب دو نماینده این تشکل سیاسی در مجمع عمومی احزاب آسیا شرکت داشتند.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران حسن غفوری فرد نماینده هیئت اعزامی جمهوری اسلامی ایران به مجمع عمومی احزاب سیاسی آسیا  در نشست خبری خود با اشاره به اینکه این اجلاس هفتمین مجمع عمومی احزاب سیاسی به شمار می‌رفت، گفت: جمهوری اسلامی ایران از اولین روزها در این اجلاس نقش پر رنگ و حضور فعالی داشت.

وی افزود: در این اجلاس پیشنهاداتی همچون ایجاد شاخه جوانان، داشتن اتاق بازرگانی مشترک، ایجاد یک مرکز اطلاعات، داشتن پایگاه اطلاعاتی احزاب آسیا و محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین از مهمترین موضوعاتی بود که توسط نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در این مجمع بیان شد.

غفوری‌فرد اظهار داشت:‌ در این مجمع الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان به عنوان دبیر کل اداره این اجلاس را بر عهده داشت و بان‌کی‌مون دبیر کل سازمان ملل متحد نیز به صورت ویدئو کنفرانس پیام خود را به این اجلاس ابلاغ کرد.

وی خاطر نشان کرد: در مجمع عمومی احزاب آسیایی که با حضور ۲۰۰ کشور برگزار شد اعضا از سازمان ملل متحد درخواست کردند تا به صورت عضو ناظر در جلسات سازمان ملل شرکت کنند.

غفوری‌فرد با اشاره به اینکه این اجلاس دستاوردهای خوبی را برای احزاب آسیایی در پی داشت، تصریح کرد: تشکیل شورای آسیایی صلح و آشتی، ایجاد صندوق مبارزه با فقر ، استقبال از تغییرات ایجاد شده در مصر، کاهش روند خشونت‌ها در افغانستان، محکومیت اسرائیل و همچنین حل مسالمت آمیز پرونده هسته‌ای ایران از مهمترین موضوعاتی بود که از سوی شرکت کنندگان در این مجمع مطرح شد.

غفوری‌فرد همچنین با اشاره به اینکه قرار بود مجمع احزاب آسیا در تهران برگزار شود، اظهار داشت: به دلیل عدم حمایت دولت این موضوع متاسفانه میسر نشد.

وی به شرکت دو نفر از اعضای مجمع خانه احزاب در این نشست اشاره کرد و گفت: متاسفانه علی رغم اینکه از سوی وزارت کشور خانه احزاب منحل شده است اما دو تن به نام‌های قدرت الله حشمتیان و میرعطایی از سوی این تشکل در مجمع عمومی احزاب سیاسی آسیا شرکت کردند که این موضوع جای تعجب دارد و امیدواریم این موضوع پیگیری شود.

غفوری‌فرد با انتقاد از عملکرد دولت در زمینه حمایت از احزاب افزود: متاسفانه دولت فعلی تمایلی به توسعه احزاب ندارد از این رو این موضوع سبب شده است که جایگاه ایران در زمینه احزاب در سطح بین المللی کاهش پیدا کند.

وی تاکید کرد: حزب موتلفه اسلامی در صدد است در راستای ایجاد انسجام میان احزاب باشگاه احزاب را متشکل از گروه‌های سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب تشکیل دهد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.