عدم تمکین وزارت نیرو به مصوبه دولت / بودجه وزارت نیرو کجا هزینه می گردد؟

فروردین ۱۴۰۳

فاضلاب های خام همچنان روانه دریای خزر می گردد:

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور مسئول تاخیر در احداث تصفیه خانه های فاضلاب را وزارت نیرو اعلام کرد.

کرباسی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در سواحل شمالی کشور ۷ میلیون نفر جمعی ساحل نشین داریم که در طول سال حدود ۴۰۰ میلیون متر مکعب فاضلاب خانگی تولید می کنند که کل آن بدون تصفیه و به صورت خام وارد دریای خزر می گردد.

وی افزود: در پهنه جنوبی کشور نیز همین وضعیت مشابه را داریم اما با جمعیت کمتری و تنها تفاوت آن است که تصفیه خانه بیشتری هم داریم این در حالیست که این تعداد تصفیه خانه در بندرعباس، تنها جوابگوی ۳۰۰ هزار نفر است اما در حال حاضر جمعیت بندرعباس ۵ هزار و ۵۰۰ نفر برآورد شده است.

کرباسی ادامه داد: اما طبق مصوبه دولت تمام جوامع بالای ۳۰ هزار نفر باید مجهز به تصفیه خانه فاضلاب خانگی شوند اما وزارت نیرو نتوانسته اهتمام لازم را در ساخت این تصفیه خانه داشته باشد، به نظر می رسد بودجه وزارت نیرو در جای دیگری از کشور هزینه می گردد.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به این که بیشتر آلودگی ایران در سواحل خزر مربوط به ورود پساب های خانگی است باید برای سواحل آبی که به تعداد نفر محاسبه می گردد تصفیه خانه احداث شود که شاید در قالب ۷ یا ۸ تصفیه خانه طراحی شود اما تا کنون اقدامی از سوی وزارت نیرو صورت نگرفته است./ل


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.