عدم توجه به جلو مهمترین سبب تصادفات

این خبر امروز یکشنبه ۱۴ آبان در پورتال خبری ممتاز نیوز از منبع ذکر شده در انتهای خبر، بازنشر گردیده است

عدم توجه به جلو مهمترین سبب تصادفات

عصر خودرو : فرمانده پلیس راه راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با اشاره به اینکه بیش از ۳۵ درصد تصادفات در تعطیلات اخیر از شکل واژگونی بوده است‏،گفت:اکثراین تصادفات ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان بود.

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از عصرخودرو به نقل از پایگاه خبری پلیس،سرهنگ محمدرضا مهماندار با بیان اینکه از روز پنجشنبه تا روز شنبه ۵۴ فقره تصادف فوتی و ۳۲۳ فقره تصادف جرحی در جاده‌های کشور رخ داده است، افزود: مهم‌ترین سبب تصادفات، عدم توجه به جلو با حدود ۲۸ درصد و پس از آن تخطی از سرعت مطمئنه با ۲۰، عدم رعایت حق تقدم با ۱۷ و انحراف به چپ با ۱۵ درصد بوده است.
به گفته وی بیش از ۳۵ درصد تصادفات در تعطیلات اخیر از شکل واژگونی بوده که اکثرا ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان بوده است.
فرمانده پلیس‌راه کشور حدود ۶۰ درصد خودروهای دخیل در تصادفات فوتی و جرحی تعطیلات اخیر را سواری و وانت، ۲۳ درصد موتورسیکلت، حدود ۱۰ درصد کامیون و ۶ درصد عابر پیاده عنوان نمود و گفت: در عین حال ماموران پلیس‌راه کشور در این مدت حدود ۳۰۰ جلد گواهینامه رانندگان متخلف را ضبط و حدود ۱۸۰۰ دستگاه خودرو و ۱۳۰۰ دستگاه موتورسیکلت متخلفان را توقیف نمودند.
سرهنگ مهماندار با اشاره به اینکه در تعطیلات اخیر حدود ۱۱۸ هزار برگ جریمه برای رانندگان متخلف صادر شده است، گفت: بیشترین تخلفات اعمال قانون شده در این مدت با ۳۲ هزار فقره مربوط به سرعت غیرمجاز، ۲۵ هزار فقره عدم استفاده از کمربند ایمنی، ۷ هزار فقره سبقت غیرمجاز، ۵ فقره انحراف به چپ و ۳ هزار فقره صحبت با تلفن همراه بوده است.
وی به مهم‌ترین تصادفات تعطیلات اخیر اشاره نمود و به ایسنا گفت: در روز ۱۱ آبان ماه ساعت ۶:۰۵ در محور قزوین، کیلومتر ۵۷ آزادراه قزوین – زنجان بر اثر برخورد یک دستگاه پژو ۲۰۶ با ۸ عابر پیاده از ۲ خانواده، متاسفانه همگی آنها کشته شدند که سبب این اتفاق نقض ماده ۴ آیین‌نامه ایمنی راه‌ها و عبور از داخل اتوبان بوده است.
فرمانده پلیس‌راه کشور به تصادف روز ۱۲ آبان ماه اشاره نمود و گفت: در استان کرمان محور فهرک به ایرانشهر کیلومتر ۱۵ ساعت ۱۹، یک دستگاه پژو ۴۰۵ به سبب سرعت غیرمجاز که از فرعی وارد محور اصلی شده بود، بدون توقف با یک دستگاه کامیون در این محور برخورد می‌کند که متاسفانه همهی ۷ سرنشین پژو ۴۰۵ در این تصادف کشته شدند که سبب آن عدم رعایت حق تقدم از سوی راننده پژو ۴۰۵ بوده است.
مهماندار در عین حال گفت: در ساعت ۱۰ دقیقه بامداد روز ۱۳ آبان ماه نیز در اتوبان ذوب‌آهن کیلومتر ۱۰، یک دستگاه پژو ۴۰۵ با یک شیء ثابت به سبب سرعت غیرمجاز و عدم توانایی و کنترل وسیله نقلیه برخورد می‌کند که شش سرنشین این خودرو مجروح می‌شوند.
فرمانده پلیس راه کشور تصریح نمود: بر اساس اعلام پیشی، تردد در محور کرج – چالوس از ساعت ۱۳ تا ۲۴ از کرج به سمت چالوس ممنوع بوده و این محور از ساعت ۱۶ از مرزن‌آباد به سمت کرج یکطرفه است. از سوی دیگر تردد در محور هراز نیز از ساعت ۱۴ تا ۲۳ از مشاء به آمل ممنوع بوده و این محور از ساعت ۱۵:۳۰ از آب‌اسک به سمت رودهن یکطرفه است.
وی در پایان از شهروندان خواست برای اطلاع از آخرین وضعیت راه‌های کشور با شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راه کشور تماس بگیرند.

یکشنبه ۱۴ آبان   ۲:۵۶

منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.